En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Kattis - 17 april 2011 22:15

När det enbart gäller att lyssna till den egna önskan.

Att finna vägen mot den egna inre drömmen.

Då är det lätt.

Bara blunda, känna och följa dunket....


Det är något helt annat att sätta någon annans önskan högst.

Att med följsamhet försöka tyda utomståendes inre vision.

Försöka finna och uppfylla dennes dröm.


Skapa en dag fylld av glädje. Färglägga perfekt innanför kanten.

Där man inte själv ritat ramen...


Lycka är att ge lycka.

Ibland är det bara för svårt.


Sitter med bakbundna händer.

Som fastsnärjd i mitt eget nät.


Vill något större.

Fast kan inte riktigt nå ända fram....

Av Kattis - 17 april 2011 19:27

Längtar efter min stund i duschen gör jag nu. Efter att få kliva i min sköna pyjamas och krypa ner i soffan med en filt. Fast filten lär jag få slänga av mig i den här värmen... En lång dag med många timmar frisk luft och mycket sol gör mig så trött och matt. Två små busar ligger till sängs och tre har fått tillåtelse till en spelkväll. Och då är det förstås inte av den traditionella brädsorten. Utan den varianten som körs på tvn. Brädspelen ligger och dammar i skåpen… Spelen via nätet håller jag stången i alla fall. Dem gillar jag inte!

Av Kattis - 17 april 2011 14:45

Storpojken klagar över trötta ben.

Och vi har inte ens hunnit i mål än......


Hans önskan var en cykeltur till grannorten. Vet inte hur långt det kan vara. Bortåt en mil någonting tror jag....(eller gör jag bort mig nu?)


Det gick lätt den första biten. Som det alltid gör.

Förutom storpojken och jag, var Samuel och extratjejen med.

Och duktiga var de allihop.


Ont i rumpan fick nog större delen av oss.

Vi satt och drömde om sköna fåtöljsadlar. Och stora skopor härligt solsmält glass.


Väl framme vid vårt mål tog vi en liten välförtjänt paus.

Jag suckade förnöjt och gladde mig åt det härliga vädret.

Solen och den alldeles vindstilla luften.


Så vände vi på tvåhjulingarna och riktade näsorna mot hemvägen.

Och samtidigt kom blåsten.......


Så med vinden rakt i nyllet, fick vi trampa för allt vad vi har kärt (och det är en hel del, vill jag lova).


Men hem kom vi.

En tröttare än den andra.

Och lille Elvis slog hjälmen i ryggen på mig då endast någon hundra meter återstod. Det blev att knäppa loss och bära sömntutan på armen den sista biten...


Det blev en rejäl cykeltur.

Fast om gör vi det garanterat!

Av Kattis - 17 april 2011 07:16

Sprang som en tok gjorde jag. Kors och tvärs och mest i vägen. I vägen för maken som var av motståndarlaget. Men chans till mål fick jag aldrig. Båda vi största hade fått en lagkompis av de minsta. Och ingen av dem var särskilt engagerade. Vi fick vara engagerade åt dem. Vet inte hur många mål gubben lyckades finta in, men själv var jag aldrig ens i närheten av hans. Fast applåderna efter slutspelad cup gick i alla fall varma för alla medtävlandes goda kämparvilja. Behöver jag säga att jag kom på en stolt fjärde plats…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards