En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Kattis - 14 april 2011 19:34

Tidig påskkyckling

 
Av Kattis - 14 april 2011 17:12

Händerna på min fönsterruta är många.

Och inte är de vackra heller...


Snön har smultit undan och marken börjar torka upp. Solen har tagit flertalet återbesök och det är alltid lika härligt.


Men de där händerna på mitt fönster klarar jag mig utan...


Det börjar bli hög tid för putsning!

Och det gör jag inte själv, sanna mina ord.

Jag har att göra så det räcker. Tack.


Lov har vi nästa vecka också.

Ett lov som inte på långa vägar kommer bli lika aktivitetsfyllt som sportlovet var.

Tvärtom.

Ser med glädje mot att få gubben på plats där han normalt hör hemma dagtid.

På jobbet.


Det kan vara nog så mysigt att vara samlad flock i några dagar. Men när det börjar dra ut på tiden längtar åtminstone jag efter att få trampa in i de vanliga vardagliga fotspåren igen!

Och det gör vi på måndag. 

I hope.......

Av Kattis - 14 april 2011 08:49

Fastsurrad på magen sover han min lille plutt.

Sovit gott i natt har han inte gjort. Och därmed inte jag heller....


Vandrat mellan rummen i den mörka tysta natten. För det var just bara då han var tyst. Ligga eller sitta ner var det inte tal om.

Ingen napp eller tutte kunde ge honom den tröst han behövde.

Bara att få kramandes bäras omkring...


Febern håller sig ännu någorlunda i schack. 

Och jag hoppas den har fått göra det den kom för, och kan dra sig tillbaka nu.


Gissar gör jag att det är de första små tänderna som försöker kämpa sig fram.

Men att barn då blir påverkade av snuva och feber är ju bara en myt läste jag i en forskningsartikel för ett tag sen.


Detta kommer bli en lååååååång dag................

Av Kattis - 14 april 2011 08:29

Maken min satt och hade lite skoj med tekniken.

Det resulterade i en musikvideo full av klipp från judograbbarnas matcher. 

Tyvärr gick det inte att få in den via bloggen, utan jag kör den genom youtube....


Judokillarna

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards