En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Kattis - 12 april 2011 21:51

Putsar mina vingar. Böjer nacken och kastar mig ut. I det okända.... Fallet är svindlande och evigheten känns nära. Så plötsligt bär vindarna upp mig, vingarna ger mig stabilitet och tryggheten kommer smygande. Att slänga sig ut över kanten är sällan lätt gjort. Ovissheten är skrämmande. Även om vi vet att vi kommer behärska flygtekniken så vet vi inte hur långt vi hinner falla innan dess... Det krävs mod att våga ta klivet. Om man då dessutom inte själv får rå över det sista steget, utan får det med en oväntad knuff, är det knappast lättare.... Men då får de stå kvar och se mig flyga. Och jag kommer flyga högt....

Av Kattis - 12 april 2011 14:57

En liten uppfällbar bänkskiva i trä.

Hyllor till bredden fyllda av bullar och kakor. På väggen hänger stora skiffertavlor med presentation över den enormt stora variationen av kaffe som finns tillgänglig. 

Något för alla är en underdrift......


Rummet är litet. Mysigt och gemytligt, med fönster i två väderstreck.

Fyra små runda bord och en väggfast bänk som löper längs hela ena långsidan är det enda som ryms i lokalen. 

Mer behövs inte.


Jag kommer samtidigt som morgonens bull-leverans och doften är kort sagt ljuvlig.

Ensam ska jag inte behöva njuta av denna goda fikastund. Mötet är bestämt sedan länge och jag är som vanligt i god tid.


Slår mig ner vid ett bord och hänger av mig jackan.

Två byggkillar börjar samtala med mig om det underbara med att ha små barn.

Det är väl lille Elvis uppenbarelse som charmar igång dem....


Att det är underbart med små barn håller dock ena killen inte helt med om. Han tycker det är rätt skönt när de vuxit upp lite.

Mitt fikaumgänge, som strax kliver in genom dörren, och jag tillhör dem som gärna har en liten på höften.

Båda har vi sex barn. Och båda välkomnar gärna ytterligare fler familjemedlemmar.......

Av Kattis - 12 april 2011 09:25

Att det kommer vatten ur kranen är en lyxig självklarhet i vår värld. Nu har vi lyxat till det med en automatisk kran. En rörelsekänslig kran. För att må hända spara någon vattendroppe och enstaka krona. Barnen kan då inte glömma kranen på… Fast även solen har fläckar. Och vår lyxiga kran likaså. Den spruttar vatten lite när som. När det faller den in helt enkelt. Vare sig det befinner sig någon i badrummet eller ej. Den sparsamma kranen visade sig vara riktigt slösaktig…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards