En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Kattis - 10 april 2011 18:35

Siktet inställt mot högre mål

 
Av Kattis - 10 april 2011 18:14

Likt en ballong med pyspunka gick luften plötsligt ur mig. Köket städat, bompatystnad, diskmaskinssurr och jag själv urblåst på en köksstol. Mycket luft har det också blåst in i det gossfyllda huset idag. Bakdörren har stått öppen så gott som hela tiden. Gossar har rännt in och ut titt som tätt, och ibland har de även gjort sig besväret med att kånka med sig ett och annat kilo sand dessutom. De raringarna (fingrarna i kors).… Tur att jag är god vän med madammsugare ;-)

Av Kattis - 10 april 2011 13:03

 
Av Kattis - 10 april 2011 11:55

Du har väl inte glömt mig...


Sitter rotlös i soffan och stirrar på en sunkig fläck på väggen.

Ser hur det kryper i brödbiten på bordet framför mig. Lustigt nog bekommer det mig inte alls. Jag som alltid kallats pedant. I ett annat liv...


Hur länge kan brödbiten legat där? Har ingen koll på tid och rum.

Klockan har förresten redan stannat. Batteriet har tagit slut. Den visar en lovande tid på tolv. Passande tid att släppa taget om allt.

Kan vara slutet på det gamla...eller om man har ork, kan det få tolkas som början på något nytt.

Jag har inte ork. Har inte haft ork.....på länge.


Det är inte bara i brödbiten det rör sig.

På golvet tassar dammråttorna omkring.

Kommer på mig själv med att nicka mot dem. Som för att hälsa.

De har blivit mina vänner. De enda som troget står mig bi.


Alla andra har jag slarvat bort.

De stannade samtidigt som klockan. Tog slut.


Det smärtar i min kropp.

Det knakar om lederna när jag försöker flytta på benen.

De stannade redan före tiden. Kroppen har jag inte rört sedan du stängde dörren.

Du slutade röra mig och jag gjorde likadant...


Du lämnade mig åt mitt öde men jag släppte inte taget.

Lämnade mig själv för att släpas efter dig.

Glömde bort att jag hade en kropp som satt fast i ett världsligt liv.

Kröp in och gömde mig..


Undrar vem som glömt mig mest.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards