En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Kattis - 3 april 2011 22:09

Imorgon börjar vi om igen.

Ny dag. Nya tag.


En vecka med lite lagom upptecknat i almanackan. 

En diagramkontroll, ett samtal, en fika. Ser ut att bli en bra vecka det här.


Men det blir ingen ny dag och ny vecka innan vi tar farväl av den gamla.


Såååå....God Natt!

Av Kattis - 3 april 2011 14:52

De börjar bli brännmärken i plankgolvet...


Elvis far som ett yrväder i sin snabba gåstol. Det gäller att vara beredd på krockar.

Och allt som ligger på soffbordet ligger i farozonen, hans armar är så mycket längre än man tror. Och knapparna på alla tv-manicker sen.....


Tänk att det inte var så länge sedan lille D var i samma stadie och ändå känns det som evigheter sen. 

Man är väl bra på att leva i nuet. Eller nåt....


Intill mig brinner brasan skönt. Vädret därutanför fönstret är allt annat än trevligt.

Vore det inte för det stora påskliljor-krokus arrangemanget på bordet framför mig skulle jag kunna tro att det är höst.


Faktum är att häromdagen lades en beställning om ett par nya tofflor från storpojken in hos mig. Och jag tänkte då stilla för mig själv att vad bra att han behöver det nu, till hösten. För sen till våren är de ju alltid slut eller undanplockade...?!


Det känns som att denna vinter/vår har varit så lång att vi liksom hoppat över sommaren och gått vidare in på nästa höst istället.


Men två par shorts har jag vågat mig på att köpa till ett par mindre gossar i alla fall!

För någon gång blir det väl varmt ändå....hoppas jag..

Av Kattis - 3 april 2011 10:26

En gång åt jag frukost två gånger. Eller tre, och fyra....


Börjar med ett ägg sen;


ska någon ha hjälp med att bre smörgåsen

en annan hjälp på toaletten


får i mig några klunkar smoothie sen;


vägrar plutten gröten

måste vispa ihop välling istället


får några tuggor makrill sen;


spiller någon ut juice över hela bordet

blöta kläder måste bytas.


Efter många om och men är min frukost uppäten

och alla barn klara och bortsprungna.


Jag suckar njutningsfullt och kör ut min lille älskade sovande plutt i vagnen.


Det är trots allt helt underbart med ett liv tillsammans med barn!





Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards