En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Kattis - 1 april 2011 21:32

En liten flisa av trä.

Något mindre sterilt som används för att dra ut flisan ur fingret.

Och en absolut fientlig bakterie som lyckas blanda sig i....


Så litet. Så lätt hänt. Så vardagligt. Och plötsligt så allvarligt.


Hur många gånger har inte jag, och många med mig, sett snöstormen i Katthult. Sett hur ofattbart sjuk Alfred blir från ett litet skärsår i tummen. Modige Emil som trotsar alla andras missmod, ger sig ut i det hemskaste ovädret och räddar livet på Alfred.

Aldrig trodde jag liknande kunde ske i mitt moderna liv.....


Ändå ligger nu min älskade man på lasarettet med uppskuret finger.

Med nålar, dropp och intravenöst penicillin.


Och hemmet känns konstigt. Barnen har svårt att sova.

Att veta att pappa ligger på sjukhuset är nervpirrande......

Av Kattis - 1 april 2011 18:30

Gosse på väg till disco

 
Av Kattis - 1 april 2011 10:54

Jag lämnade dig på rum 16. 

Med två tysta iaktagande små gossar.

Din rumsgranne gnällde och jämrade sig obönhörligen i ett. Och du såg inte mycket ut för världen du heller. Blek och hängig. Inte den aktiva alerta pappa vi är vana vid att se.


I hissen syntes direkt oförståendet och olusten hos vår lille D.

Vi pratade om att du skulle få komma hem igen imorgon. Bara få ordentligt med medicin först.

Tänk att en enda lite elak sticka kan ge ifrån sig så mycket besvär!

Lille D fick blanka ögon och nickade; "imorgon".......


Bilen rullade stadigt under vår färd hemåt.

Lillplutten satt nöjd bredvid mig där fram. Simon, vår goa femåriga krabat, satt kavat längst bak alldeles för sig själv och klurade på kvällens njutningsintag. Chips eller ostbågar?

Lille D däremot var knäpptyst.


Tills han plötsligt uttalade sitt bestämda missnöje med att inte få hem sin älskade pappa NU!

Mina mest pedagogiska och välformulerade förklaringar hjälpte inte.....


Illvrålet var ett faktum.

-"Jag vill ha min pappa nu!" var det enda jag klarade av att urskilja mellan gallskriken.


Du är saknad.....


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards