En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Kattis - 25 mars 2011 21:21

I mitt inre skälver jag. Gömmer hårdhänt mina veka sidor och försöker än en gång radera känslorna ur minnets hårddisk. Tyvärr tycks gigabiten vara så väl tilltagen i mitt känslospektra att detta bara är stört omöjligt. Kärlek är att glädjas med sina älskade. Dela deras lycka och deras sorg. Glädjen blandas dock ibland ut med lite väl mycket vatten. Blir likt svagdricka, gott men inte fullt lika stark. Härligt att kunna återuppleva barndomen, kunna köpa sig de leksaker man aldrig själv fick som barn, njuta av vuxenlivets sötma. Njuta av barndomens äventyr genom sina avkommors ögon. Jag gläds med min man…

Av Kattis - 25 mars 2011 13:43

Alla är vi av olika skrot och korn. Och storpojken är mer slipovertypen än skinn och nitar. Även om jag med övertygelse hävdat att jag inte tänker sätta mina gossar i några fack, och titt som tätt köpt nåt lite tuffare för att sätta på storpojken. För att liksom bryta ett mönster innan det ens hunnit bildas. Och trots att han gladeligen (nåja, åtminstone tacksamt) tagit emot mina små inköp, har jag någonstans i hans uppsyn anat en vag känsla av obekvämlighet. Gossen har inte alltid sett ut som en helhet. Utan ibland kanske som någon med lånade plagg… Tack och lov har han nu börjat visa intresse för att i någon mån få välja kläder själv. Vilket tenderar åt det sportiga hållet. Allt gott med den saken. I övrigt är det ju väldigt förmånligt med en stor skara gossar i varierande storlek när man springer förbi en reakorg. Då mina barn drar allt mellan storlekarna 74 och 146 kan jag så gott som köpa vilka reakläder som helst! Idag till exempel kom jag förbi snygga gympadojjor från förra säsongen till halva priset. Jag norpade åt mig två par. (Till priset av ett, med andra ord;) Fann dessutom en jeansjacka i tuffare modell, full av märken, för fyrtio kronor! Storleken passade storpojken, men vill inte han ha den tar nån annan den, tänkte jag. Alltid kul att fynda… (Nu valde storpojken att behålla den själv i alla fall, till min förvåning! Hur var det nu med att inte stoppa mina barn i några fack?)

Av Kattis - 25 mars 2011 10:21

Från att knappt gått med på att äta en liten bit banan med jämna mellanrum, vräker nu Simon i sig kiwis och älskar apelsiner.

Efter att ha levt så gott som sockerfri under några månader känner gossen nu den enorma sötman som finns i alla våra nyttiga frukter.

Det är så sant som det är sagt; frukt är godis!


Kolhydrater är något som det tjatas om när det kommer till träning, och särskilt vid tävling....

Och snabba ska de vara, de där kolhydraterna, säger dem.

Men innan träning förstår jag inte vitsen av att det tvunget ska gå så himlans fort!?

Då kan man väl se till att fylla på sitt kolhydratförråd under hela dagen om man så vill, med långsamma och nyttiga kolhydrater istället.

Som frukt och grönsaker framför allt.

De är lika goda kolhydratkällor, men eftersom de även innehåller mer nyttigheter i form av fibrer mm tar det lite längre tid för kroppen att ta upp sockret.


Men mitt under tävling förstår jag att det kan behövas gå något snabbare. 

Kan till och med tänka mig att ordna till en pastasallad då.....

Fast en klase bananer åker absolut också med!

Av Kattis - 25 mars 2011 10:15


 

Pontus lär ut fiskdansen och blir nerstänkt av någons snabba stjärtföring.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards