En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Kattis - 21 mars 2011 12:00

Vattnet står som en fontän bak ryggen på unge herr Simon där han modigt cyklar fram mellan is och vattenpölar. Jackan kan säkert dra nytta av en sväng i maskinen efter den här turen. Vår promenad till biblioteket möttes av en låst dörr och informationen om en långt senare öppningstid. Suck! Men vi fick en sväng i det blöta i alla fall :-) Denna årstid är lika underbar för sina ljusare dagar och härliga vårsol, som hemsk för sina slaskiga vägar och leriga gräsmattor!

Av Kattis - 21 mars 2011 09:52



Så sitter du där som ingenting.

Lycklig.

Var steg du tar i utvecklingen är ett steg för livet.

Du tar dem med glädje.


Jag älskar dig min lilla "king"!

Av Kattis - 21 mars 2011 09:03

Redan innan jag hör dig skrika ser jag blodet droppa på golvet.

Det fullkomligen rinner ner för dina ögon och kinder.

Trots mina mästerliga kunskaper i konsten att andas känner jag hur paniken bubblar i mitt mammahjärta.......


Din första kraftiga reaktion med ett illvrål lugnar snabbt ner sig till en ännu värre bedövande tystnad.

Knappast rätt stund att somna. Så mycket vet jag, den uska(undersköterska) som jag ändå någonstans inom mig är.


Storebror står handfallen och smått chockad intill mig.

"Vad mycket blod......"


Rådfrågning av betydligt mer kompetenta sköterskevänner i lokalen innanför, sänder mig raka vägen till vårdcentralen.

Sy gör de väl inte, men kolla till kan ju vara bra.


Rusar till bilen......

Naturligtvis är det endast de gånger man vill komma iväg snabbt som plötsligt halva byn parkerat på samma kvadratmeter som en själv!

Det blev till att tråckla och lirka sig ut med familjebussen.

Funderade på att köra pansarvagnsmetoden och bara mangla ner samtliga trångparkerare, men bestämde mig för att låta bli......


Så har det nu gått ett år sedan lille D slog huvudet i betongväggen och fick jacket i pannan ihoptejpat på vårdcentralen. 

Märket därefter är knappast osynligt.......

Hans lilla släta ärrlösa ansikte kommer jag aldrig mer få se, och det må hända vara en banal saknad, men ändock smått sorgligt.


Fast vilket ansikte är fläckfritt..........

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards