En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Kattis - 16 mars 2011 20:42

Spring i dörren har det varit idag.

Solen har förgyllt vår dag ännu en gång och lockat fram våren ytterligare.

Så de små cyklarna och sparkarna har motionerats ordentligt. Det är så underbart skönt att plötsligt få några fler kvadrat att leva på ;-)


Barnen trampar runt, runt på altanen. Skrattar och väsnas på barns vis.

Kan fladdra omkring och stoja bäst de vill utan en gossmor som störs och irriteras.

Det är vååååår!! 



 


 

Bilderna är på lille D för två år sedan.

Av Kattis - 16 mars 2011 13:34

Klockan har passerat lunch och den andra av tre hämtningar är avklarade. Kaffet bäddar in hela köket i sin underbara arom. Dagens uppgifter är så gott som fixade, bara en tvätt som ska hängas upp så småningom. Vissa dagar rullar allt så där lagom fort och bra. Inga knöliga barn eller stökiga uppgifter. Känns bra helt enkelt!

Av Kattis - 16 mars 2011 09:11

Sitta högt uppe på väggen. Putsa mina håriga ben och rulla med mina många ögon.

Sitta där och se allt. Kunna se allt utan att själv bli sedd.....

Det skulle jag vilja göra idag!


Vetgiriga gossen har haft ett extra arbete under några veckors tid.

Paleontologen har studerat otaliga varianter av dinosaurier, pleiosaurier och pterosaurier.

Gått igenom trias, jura och kritaperioderna i jakt på de häftigaste och läskigaste varelserna som någonsin vandrat på samma jordklot som oss själva.


Och idag är det dags för redovisning!


Igår bänkade hela gossfamiljen sig i soffan för en härlig genomgång av hans projekt.

Alla bröderna var aktivt alerta och pepprade föredragshållaren med mängder av frågor. Allt från hur stor någons tand var till hur stora de var när de kläcktes.


Så jag vet ju hur redovisningen kommer se ut.

Men jag önskar ändock att jag hade möjlighet att likt en fluga på väggen kunna observera allt in i minsta detalj utan att min närvaro noterades av någon....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards