En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Kattis - 11 mars 2011 23:47

Rensat bland foton och filmer.......


Tänk vad kul lite krut kan vara!


Av Kattis - 11 mars 2011 23:19

Breakfast at Tiffany´s rullar för andra gången denna kväll på min egna "bio".

Salongen är fylld av tomhet och jag.....

Tjejkväll i det gossfyllda huset.


Gubben tog en filmkväll med en polare, gossarna en i sitt eget tvrum (fast de sover förstås sen länge nu) och jag fick så möjligheten att ha en alldeles egen tjejkväll och se på precis vad jag vill!


Så nu har det studerats härligt mode och underbara håruppsättningar till sömngruset stockar sig i ögonen.

Det är så sällan jag tar mig plats för att se dessa gamla underbara filmer, så när det väl görs gäller det att göra det ordentligt!


Men nu är jag bara fööör trött!

Så god natt...........

Av Kattis - 11 mars 2011 15:27

VA?!

Att jag plötsligt lämnade fritt fram för gubben att själv välja placering av skåpet i sovrummet möttes av kraftigt höjda ögonbryn och ett väldigt häpet "VA?!"

Inser att jag är rätt bossig här hemma..... ;-)


Men så är det nog att jag i roll av flicka/tjej/kvinna/gumma bär på längre känselspröt än gubben. Jag är känslig för hur energin (qi) flyter i rummen och vissa saker går bara inte att sätta hur som helst!


Ska inte låta påskina att jag är någon feng shui-expert och har knappast inrett hemmet enligt dess konsts alla regler. Men en del saker känns bara....

Ett hörn får inte lämnas kantigt, en möbel måste placeras snett där i eller så får där stå en blomma/lampa. Ingen ska behöva sitta med ryggen mot någon dörr, det känns hemskt!, det ska inte finnas för mycket prylar så det känns rörigt och det ska gå att passera rummen med lätthet.

(Med andra ord jag avskyr barkök, likt mitt eget)

Allt för att det (qi) ska kunna flyta smidigt i och mellan rummen.


Nu var då skåpet upphängt på plats vald av gubben.

Jag behövde bara gå in där så kändes allt helt fel.........

Hörnet blev kantigt värre. När jag påstår att qi fastnar där behöver det knappast någon förklaring. Fast när jag säger det till maken ; "Vem är det?!"



Det ser inte bra ut nånstans!

Nu hade jag ju gett honom fullt mandat i frågan, så jag kan ju knappast köra över honom nu.....

Så bara att försöka fixa till på bästa sätt!


  


För mig kändes det genast bättre.......








Av Kattis - 11 mars 2011 12:12

Judo

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards