En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Kattis - 9 mars 2011 22:34

Kväll och ensam i soffan.

Dagen rullade iväg utan att be om lov. Jag hade ingen chans att hindra den.


På tv rullar en dålig Grease-kopia. Kärlek är alltid mysigt.

Men kopior blir sällan bättre än orginalet. Bara billigare...


Fick ett meddelande häromdagen.

Ett som berörde mig djupt. Vittnade om stor känsla och enormt förtroende. 

Känner mig höjd till skyarna och sprickfärdig av stolthet.


Ibland lyckas någon beröra en in i själen. 


Lycka är att se älskade lyckliga.......

Av Kattis - 9 mars 2011 14:45

In genom dörren kommer han. 

Om inte som en virvelvind så åtminstone med fart och fläkt.

Han river brutalt ner mina murar och slänger bryskt fram mitt livs alla obekvämligheter. Speglar mitt liv på ett sätt jag aldrig tidigare sett.

Trodde mitt liv var lyckligt. Likt alla andras som segade vidare, kryssande mot vinden.


Han fladdrar in och visar mig världens storlek. 

En värld så mycket större och rikare än jag kunnat ana. Livets möjligheter tycks plötsligt oändliga.....

Med kärlek stark och mäktig krossar vi ramarna.

Tillsammans slåss vi mot kantigheten och trångsynta åsikter.

Bygger vår egen borg på vårt eget sätt.


Med ett liv på fasta grunder står vi stabilt i omvärldens stormar.

Med en tro på det egna skapandet klarar vi hålla modet uppe.

Med en trygghet i den gemensamma kärleken håller vi ihop i alla tider....




Av Kattis - 9 mars 2011 14:43

Dagens outfit

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards