En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Kattis - 8 mars 2011 21:57

Med blodet rinnande från näsan lämnar gossen lugnt lokalen för att täppa igen snoken med papper.

Som mor känner man sina barn väl. Jag vet att det knappast råder lugn inombords hos pojken. Men jag vill hjälpa honom att skapa ett mer avslappnat förhållande till krämpor, sår och lite blodflöde.....


Att göra illa sig vid träning är lätt hänt. Det är lätt hänt att slå sig vilken tid på dygnet som helst!

Och det finns ingen sport värd namnet som det inte är möjligt att skada sig på.

Det skulle vara schack då...


Visst måste barnens smärtor tas på allvar! Men man kan som förälder och vuxen snabbt lära sig se hur mycket uppmärksamhet och tröst smällen och smärtan är värd.

En del barn kan slå sig halvt fördärvade utan att visa en min av smärta, medans andra väsnas och far runt som om benet gått av bara de slår i tån i tröskeln!


Judo är inte en skadlig sport. Det förekommer inga sparkar och inga slag. Desto mer kullerbyttor man kan bli snurrig av, krokben man kan stuka foten på, omkullfallande man kan få ont i ryggen av och värst av allt; man kan krocka!

Som vanligt är det ouppmärksamheten som skapar största smärtan.

Och det är också den som får tränas mycket på judo....


Gossen torkar av näsan, vilar ryggen en stund, och kliver sedan upp på mattan igen. Ingen fara. Det var ju bara lite blod.......

Av Kattis - 8 mars 2011 11:51

Rutan har jag vevat ner. Därför kan jag höra både fåglarnas sång och porlet från vattnet som rinner längs dikeskanten. Det glittrar. Jag hör även knastret från mängden av grus på trottoaren, när någon ensam vandrare passerar min bil. Känner mig som en riktig asfaltsunge när jag instinktivt associerar grusknastret med vår… Solen bränner mot min kind och jag ser hur det droppar från taken. NU stämplar jag in VÅREN!!

Av Kattis - 8 mars 2011 09:37

Sitter vid köksbordet och surplar kaffe på Lönnebergavis....

Genom fönstret skiner solen. Det känns som en härlig dag!


I en tidningsartikel vi var med i för någon månad sen gjordes ett fotomontage på hela vår familj. Och nu har jag blivit lovad att få den mailad. Kanske något för headern?

Skulle kunna bli bra =-)


Barnen har trampats iväg till skola och förskola för att avverka sina arbetsdagar.

Lille D försetts med papper och penna för diverse pennföringsträning och från den stora sängen ropar berget med rentvätt på att få bli sorterad och undanplockad.

Alla har vi våra jobb.....


Och nu har dagsransonen för kaffe redan tagit slut. Hur ska detta sluta?

Får nog låna lite av imorgon till eftermiddagen.

Så går det efter en lösaktig helg ;-)


Ha det gott alla!

Av Kattis - 8 mars 2011 09:23

 

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards