En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Kattis - 7 mars 2011 21:51

Du log mot mig. Som om det skulle kunna lindra dina ord. Inom mig växte mörkret och långsamt ökade insikten av dina ords betydelse. Konsekvenserna av det som måste ske. Med en smekning över ryggen på mig försökte du kärleksfullt lätta min sorg. Men det gav bara en tilltagande känsla av förlöjligande. Mitt egenvärde sjönk i samma takt som kylan tog ett grepp om min kropp. Jag började skaka. I dina ögon lyste paniken, hur skulle du hantera situationen om jag tappade taget om mig själv.... För att underlätta för dig och för att försöka återfå någon känsla av värdighet vänder jag mig om och går. Lämnar den som mig lämnade…I ett annat liv andades vi samma andetag och tänkte samma tankar. I ett annat liv levde vi samma liv. Jag går in i ett nytt liv nu. Ett eget liv. Jag lämnar den som mig lämnade.

Av Kattis - 7 mars 2011 10:37

Dennis hade lite svårt att hålla i byxorna och hoppa samtidigt....

Bilderna ger en längtan till våren!

Av Kattis - 7 mars 2011 10:00

Måndag morgon och vaknar i egen säng. Skönt.

Idag blir en dag full av tvättfix och toadisk. Alltid lite stressig innan jag känner att jag återtagit kontrollen över mitt hem. Men snart så.......


Sitter ammandes vid datorn och knaprar nötter och russin.

Det blev en riktig dikeskörning i kostväg denna helgen! Det åts pizza, vitt bröd och marmelad bland gossarna. Och godis och mängder av flytande socker (läsk) hos mamma.


Nu blir det till att hålla hårt i intaget......


Och nu återgår jag till toadiskandet ;-)


Ha det gott!





Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards