En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Kattis - 4 mars 2011 23:44

Mammas Elvis

 
Av Kattis - 4 mars 2011 20:53

-'Hallå, hallå hör du mig?' -'Ja, det funkar! Klart slut' Det sprakar i walkie-talkien från baksätet. I bilen framför åker kusinen och de ska försöka hålla radiokontakt hela vägen till morfar. Det är en lång väg. Och isgropig och spårig. Bakom ratten sitter en kärring! Jag har en väldig respekt för bilkörning. Nästintill fobisk. Så fort går det inte… Över berget och genom skogen for gubben med en gosse bakpå på fyrhjulingen. Deras väg är mycket kortare och mycket snöigare. Frågan är vem som kommer fram först. Det tystnar straxt där bakifrån bilen. Ett par har dåsat till och jag höjer musiken på radion. Skogen står tät intill vägen och det går rakt rakt rakt så långt jag ser. Snart ska mina gossar få leka av sig i morfars enorma spökhus. Gammal herrgård med mängder av vrån och skrymslen att gömma sig i. Och små vindlande pigtrappor och kila undan genom. Då om någonsin är det kul att leka med walkie-talkies!

Av Kattis - 4 mars 2011 14:24

Jag vet inte vilka ni är, men det faktum att er lilla skara har ökats till åtta prenumeranter gör mig alldeles väldigt glad :-) Så hjärtligt välkommen du nykomna följeslagare!!

Av Kattis - 4 mars 2011 07:00

Det skrattas runt bordet. Tre syskon, med respektive, som inte setts på alldeles för länge. Det är alltid alldeles för länge! I rummet intill fylls bordet av kusiner. Åtta stycken sitter de nu där och är lika glada som vi. Snart kommer de vara tio. En liten sitter ännu i köket i mammas knä och en mage gräddar en nykomling. Härligt! Finns inget så underbart som att umgås med nära och kära. Någon beskrev en gång 'lycka' med att känna tillhörighet och gemenskap i grupp. Och jag vill sannerligen medge att jag känner lycka just nu…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards