En bit ur mitt liv

Alla inlägg under mars 2011

Av Kattis - 31 mars 2011 21:54

Gata upp och gata ner har jag vandrat.

Genom mörker och ljus. Dag som natt.

Ibland ensam, ofta med sällskap, men alltid med mig själv.


Vandringen har stundvis varit tung. Vägen slingrig och svårframkomlig.

Jag har bitvis tappat orken och trott det varit mig övermäktigt.

Jag har kämpat och bråkat. Med andra och med mig själv.

Bara för att till slut inse att jag kan bara förlora.


Så kom det en kurva och vägen svängde.

Plötsligt gick promenaden på lätta fötter och allting rullade på.

Hoppet kom och tog mig i handen. Gav mig ett leende och skänkte mig tron.

Tron på livet. Tron på möjligheten. Tron på den egna kraften.


Han tog mig i handen och gav mig kärleken.

Kärleken till livet......

Av Kattis - 31 mars 2011 18:17

Benet under mig domnar och lillplutten somnar. Sitter på läktaren i judolokalen och ser ut över skaran med brottande barn. Undrar hur många gånger, hur många timmar jag suttit här och iaktagit träningspass efter träningspass. Flertalet är de och jag känner mig välbekant med alla termer, kast och grepp. Det känns bra att vara så delaktig i gossarnas sport. Att det är kul att sitta och gagga med alla andra, nu välkända, föräldrar är bara en bonus…

Av Kattis - 31 mars 2011 14:45

Mager och ynklig sitter hon ihopkrupen framför mig på golvet.

Ryggraden står som en bergskam bakom henne då hon med hela sitt väsen försöker gömma sig för sig själv.

Ögonen ser mörkt mot mina när hon vänder sig om. Försvaret är starkt påslaget konstant.

De inre demonerna lurar henne att tro att hela omvärlden dömer henne. Men ingen annan avskyr henne som hon själv....


Det gör ont att se.


Smärtan inombords av att hela tiden höra glåpord och hetsande kommentarer är ohanterlig. Trots att allt bara kommer från en själv...

Hon vill bara stänga av. Men det går inte.

Lättast är att lyssna och agera efter djävulen på axeln.


Då blir det i alla fall tyst en stund....

Av Kattis - 31 mars 2011 14:17

Bara ett par hängslen som fattas

 
Av Kattis - 30 mars 2011 21:44

Vagnen blev fylld till bredden nästan innan vi rullat in den i butiken idag. Betydligt tommare blev det på blomstervagnen utanför. Att det mesta av snön så snabbt töat bort och blottat de frystorkade gröna skikten inunder gör att det börjar suga i gröna-kvist-nerven inom mig. Nu har tulpaner blandade med blåbärsris, krokus, pärlhyacinter och små påskliljor övertaget om mitt kök fullständigt. Och det är helt underbart!

Av Kattis - 30 mars 2011 17:46

Vaknar med ett ryck. Känslan av att just fått ett ansikte helt nära inpå mitt är påtaglig. I ögonvrån lämnar konturen av någon rummet. Mitt hjärta dunkar så ekar inom mig. Mardrömmar ofta nu för tiden… Minuterna hinner inte bli många innan Lille D ropar klarvaket från övervåningen. Själv vägrar jag lämna min skyddade plats under täcket. Klämmer igen ögonen och tvingar mig att somna om. Då glömmer jag kanske…

Av Kattis - 30 mars 2011 17:06

 
Av Kattis - 29 mars 2011 21:45

-"Nörd!"


En gång kan man skaka ordet av sig. 

En gång kan man skaka av sig det mesta, men när det duggar titt som tätt står inte den bäste ut i evighet.


(Ingen ska behöva stå ut med det över huvudtaget!)


Ordet nörd har givit oss en rejäl stunds diskussion idag.

Vi kom fram till att det symboliserar en person med ett ovanligt djupt intresse för något speciellt. Vilket oftast också ger ett enormt stort kunnande inom just det ämnet, och kanske till och med ett jobb med både gott erkännande och bättre lön.


Och vem vill inte vara superduktig och kanske få jobba med det bästa man vet?!

Med andra ord står ju nörd för något väldigt positivt!


Äldste gossen framlade själv det faktumet att då är han ju en nörd!

En dinosaurienörd.......


Hur hanterar man då dessa duggande slagord?

Att kallas för nörd kan man ju låta vara en komplimang. Tacka och ta emot.


Den som slänger ur sig retsamheter har ju endast en önskan.

Att få ilska riktad mot sig för att därigenom kunna få igång ett bråk. 

Då vinner den möjlighet att få ur sig lite aggressioner.


Så ger man ilska tillbaka så ger man dem vinst.

Därför får man inte bry sig.

Men det är lättare sagt än gjort när man är ett barn...




Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards