En bit ur mitt liv

Alla inlägg under februari 2011

Av Kattis - 12 februari 2011 16:59

Tårtkalas med trevligt besök har eftermiddagen bjudit på. Vuxensnack och vuxenskratt. Barn har tumlat i snön som fyllts på till bredden. Det känns som att vi plötsligt backat en månad igen. Vilket var mindre önskvärt när man för några dagar sedan gladdes åt de första vårkänslorna :-(. Men vi är väl där snart igen.…

Av Kattis - 12 februari 2011 12:30

 
Av Kattis - 12 februari 2011 12:01

Pappa har snickrat sötaste pallen

 
Av Kattis - 12 februari 2011 07:47

Två minisar gosar och fnittrar bredvid mig i den stora sängen. Ett underbart sätt att bli väckt på :-) Hör de större barnen se på morgontv i vardagsrummet intill. På morgon-gigantisk-tv. Igår var Rolle och införskaffade en ny tv åt oss, så att vår tv kunde sättas upp i gossarnas nya tv-rum. Istället för att köpa en liten till dem kan man ju passa på att fixa en ännu större-bättre-häftigare-nyare åt oss! I alla fall om man är prylochteknikgalen ;-) Men det var en häftig upplevelse när vi drog igång 'cars' på den nya led-tvn! Wow! Det var sannerligen som att stå och se alla bilarna inifrån skärmen. Det såg helt verkligt ut! Riktig 3D effekt. För en sån tv var det ju… Och fast det inte var en 3D film så gav den otroliga skärpan i bilden den effekten ändå. Nu ska jag fundera ut en mjölk och brödfri frukost. Det brukar bli en frukt och nötterbuffe, ägg, smoothie och te. God morgon alla goa!

Av Kattis - 11 februari 2011 16:28

Unnade mig en halv chokladbit med över 70% kakaohalt till eftermiddagens kaffeslurk. Det var tänkt att unna mig två hela bitar, men en drös gossar släntrade precis då in och ertappade mig. Så jag fick bara en halv… Men rackarns så underbart ljuvligt den lilla biten smakade :-) Smått dammig i munnen blev jag av den höga kakaohalten, fast suck så smaskigt. Annars så har mina öron fått lyssna på högläsning ur 'Kasper'-böckerna (fotbollskillen) till sveda. Samuel har inte riktigt fattat tjusningen med läsning och gnäller rätt ordentligt vid varje läsläxtillfälle. Då erbjöd jag honom medlemsskap i en bokklubb om han ändrar attityd och ger järnet med högläsningen. Och ni må tro det tog fart! Nu plöjs det en bok om dan. :-) Snart kanske jag vågar låta honom prova Harry Potter.… Det finns inget mysigare än att se den första filmen med en som aldrig sett dem.

Av Kattis - 11 februari 2011 11:31

Första smakportionen-bovetevälling

 
Av Kattis - 11 februari 2011 07:00



Nu vaknar vår dag på nytt

mörkret från oss sakta flytt

Långsamt glider sömnen undan

dags att köra morgonrundan


God morgon alla underbara :-)

Av Kattis - 10 februari 2011 23:00



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards