Direktlänk till inlägg 27 februari 2011
Så var vi framme vid sista dagen på lovet och det faktum att det är vardag imorgon ger en härlig känsla av kommande semester för denna gossmor.
Att låta en vecka flyta omkring med diverse spontana och mindre spontana nöjen är förvisso både skönt och avkopplande på sitt sätt.
Men tyvärr låter inte sig tvätten förbli otvättad så värst länge innan larmet om tomma garderober ljuder. Och denna gossmors krav på renlighet vad gäller hus och hem läggs inte heller på is, även fast jag skulle kunna tycka att det vore trevligt.
Så sportlov innebär dubbelt jobb snarare än ledighet, det vanliga tjafset plus den stora skaran gossars lovkuliga önskningar.
Nu ska det ju sanningsenligt erkännas att krav sällan kommer från barnen egentligen. Det är ju snarare jag som egoistisk supermamma som vill ge mina barn det där perfekta händelserika lovet som jag tror att alla andra barn har......
Egoistisk i den bemärkelsen att jag vill visa mig så bra som förälder att barnen fått en mängd upplevelser med sig i bagaget inför skolstarten. Ett bagage att tömma inför alla sina vänner och lärare sen.
Löjligt!
Men men.. Mänskligt kanske?
Nu har jag i alla fall fått oss till ett par museum, bland annat. Vilket jag själv haft en stor glädje av också. Det är kul med museum!
Fast som sagt, tanken på en kommande vardag är otroligt skön!
Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...
Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |||
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | |||
28 | |||||||||
|