En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Kattis - 18 februari 2011 23:07

Träsmak i arslet har jag nu. Dags för sänghopp! Filmen blev en riktigt lyckad historia :-) 'Knight and day'. Kanonrulle! Och, observera att jag Ääär vaken ;-)

Av Kattis - 18 februari 2011 22:49

En trött lille D väntar på fredagstacosen

 
Av Kattis - 18 februari 2011 19:09

Står och tar en tjuvaktig paus mitt i disken. Skålar med tacotillbehör står staplade höga på köksbänken.

Nu har vi ätit kost fri från socker, pasta och mjölk i snart tre veckor och det känns genomgående bra!

Barnen får naturligtvis sin vanliga mat i skolan, naturligt mjölkfri pga laktosintoleransen, men annars så hålls maten efter regelboken så gott som till fullo. Min mage känns så underbar att jag absolut inte har något sug efter bröd (kanske någon enstaka kyrkissmörgås) eller mjölkprodukter! Tvärtom håller jag mig därifrån. Och i den meningen delar maken min åsikt helt :-)


Faktiskt vill jag (viskar nu) försiktigt påstå att min mage blivit aningens plattare...

Den där jäsbullen ovanpå de, enligt min judotränare obefintliga (morrrr), magmusklerna har liksom sjunkigt ihop. Mjuknat och gått tillbaka :-D

Inte så att någon annan skulle märka skillnad.

Men det räcker gott med min egen känsla!


Ikväll vankas sen film för de större småttingarna i deras eget tvrum.

Och sen ska gubben och jag ha en date på nedervåningen. Film på vuxenvis...

Någon ny bra vi inte sett. Några tips så här minuterna innan ;-)


Och kan hända min nyvunna pigghet kan låta mig vara vaken tills filmen är slut?!

Det skulle vara första gången i så fall!


Kram på er och god kväll!


Av Kattis - 18 februari 2011 10:42

Sugen?

 
Av Kattis - 18 februari 2011 06:03

Veckan har rusat fram i expressfart och fredag är redan här. Helgen ligger framför oss med allt vad det innebär. För en gång skull väntar oss inte en massa barnkalas eller liknande, utan helgen väntar alldeles tom. Och därefter kommer sen dessutom en hel veckas lov…Det ser jag fram emot med delade känslor. Skönt med 'sovmorgon' var dag, men flera långa innehållslösa dagar ger på sikt ofta väldigt uttråkade barn. Så vad ska vi då hitta på?! Något museum som borde besökas kanske? Wasa, naturhistoriska, tekniska… Skridskorna borde ju verkligen få sig en genomkörare de med! Och badhuset som stänger för ett års renovering till sommaren, där borde man ju verkligen passa på att doppa sig. Som synes finns mängder med möjligheter. Fast maken jobbar ju som vanligt. Så vi får väl se vad vi mäktar med…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards