En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Kattis - 8 februari 2011 22:23

Så är det åter dags för en bemärkelsedag. Inte ett barns, men även en pappa vill känna sig firad ibland. Och fastän siffran inte är jämn så är den jämn ändå, på något vis ;-) Och nu är frågan hur denna gossmor med kostförändringar och intagsregler ska förhålla sig till detta med kalas. Det ska ju såklart ätas fika och gottgott när någon fyller år! Fastän vi inte får firande besökare så är vi så många att feststämningen infaller sig med lätthet i alla fall. Det räcker med att ställa en tårta på bordet för att sen få bilden av ett tvättäkta kalas ;-) Härligt! Ja, till saken. Sockerstoppet får blunda under någon timme imorgon kväll…

Av Kattis - 8 februari 2011 15:40

Står med liten slumrande gosse hängandes i sjal på magen. Finns det något gosigare? Inser att dagarna tills hans första halvår är slut är på upphällningen. Bebistiden är snart ett minne blott. Bebistiden i mitt liv är snart ett minne blott… Hur klarar man sig igenom den krisen?! Folk pratar om trettio- fyrtio- femtioårskriser, men bebiskrisen då?! Jag kan inte förlika mig med tanken på att den mest underbara fantastiska härliga mysiga perioden av mitt livs dagar är förbi :-( Jag fattar inte hur det kan gå så snablans fort! Jag lever här och nu och bara en gång. Och då vill jag göra det ordentligt. Jag vill lämna detta liv med en mättnadskänsla likt ingen annan. Inte med en längtan efter mer…

Av Kattis - 8 februari 2011 11:15

Nålen ser ut att vara flera decimeter lång och tjock som en tumme. Jag tycker inte om sprutor! Inte alls och inte någonsin. Att behöva få dem stuckna i mitt eget kött är hemskt nog, men att behöva låta älskling liten ta emot sticket (hugget) ger mig ännu värre skensmärtor i hjärtegropen. Idag var det så dags igen. Vägningar, mätningar och allmänna prat-och-förhörsstunden var över och nålarna hämtade. Ingen återvändo… Först stora killen, lille D, som skulle få sin första dos mpr. Och så Elvis stackaren skulle ju få en tjong i var ben! :-( Usch så hemskt att göra sina barn så ledsna!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards