En bit ur mitt liv

Alla inlägg under januari 2011

Av Kattis - 2 januari 2011 10:06


Från övervåningen hörs pulsen från någon av alla big M;s stycken. Beat it?!

Det stampas i golvet i takt med tonerna.


Snön har återigen stängt in oss och dagens sysslor behöver därmed inte låta fundera på sig. En liten förhoppning finnes om plogbilens förbifart innan skymningen fallit. Den önskningen brukar knappast slå in.


En liten promenad i landet från det nya året kunde också ge lite stimuli åt själen. Fast med en fyrfota som absolut inte vill gå längre än till brevlådan känns det nästan lite menlöst.


Dagen hyser en liten hoppfullhet om en stunds pusslande.

Vet inte i hur många dagar jag inom mig lagt den på att-göra-listan men inte alls fått till det tidsmässigt.

Men idag tänker jag deligera bort en dammsugning på äldsta gossen! Så då får jag ju lite intjänad tid!


Storpojken har nämligen uttalat en vilja om månadspeng.

Och då har mina geniknölar gnuggats in i det minsta. Vad kan vara rimliga krav för en fast peng?!


Jag har inte satt någon lista med punkter att pricka av. Men tänker mig att en uppgift per dag kanske kan vara lagom?

Dammsugning, tvättupphängning, diskurplock och diskiplock till exempel....


Det får ju inte bli för mycket heller. Skola, läxor, trumpet och judo måste gå först!

Hur har ni lagt ribban för månadspeng?








En liten stjärna




Av Kattis - 1 januari 2011 16:09


  


Så står jag här. Inför dörren till något okänt.

Bakom mig hörs skratt och munterhet. Det jag lämnar bakom mig är endast glädje.


Det som varit har format minnets packning fyllt av lycka. 

Gett mig mängder av lyckliga stunder och ömma ögonblick.

Det jag lämnar är tryggt och bekant.


  


Framför mig ligger ett otydligt rum vid mina fötter. En obekant tidsperiod.

Anar ändå ljus i dimman. Känner ingen oro.

Om än kanske aningens osäkerhet.



Det döljer sig något obekant på andra sidan. Något att med spänning se fram emot. 

Det okända kan också ge mig svåra stunder. Trånga passage och svåröverkomliga hinder kan komma i min väg.


  

Vad än det nya året ger mig för prövningar eller gåvor, så är det ännu ett blankt blad, en tom sida av mitt liv.

Ett alldeles nytt år att skapa nya ljuvliga minnesbilder av........



Av Kattis - 1 januari 2011 10:44

  


Ett år har gått

har lämnat oss

har lämnat spår

små tomtebloss


glittrar vackert

brinner sakta ut

strålar en stund

vips är det slut


hann vi njuta

leva vara

märka tiden

vi inom oss spara


minnen som lagras

goda och svåra

känslor vi bär på

för alltid våra


nu kommer ett färskt

ett alldeles nytt

hur vill vi minnas

det nya som grytt


                                                     KT



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards