En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Kattis - 26 januari 2011 15:05

Ett litet rum att ställa stor säng i. En rejäl och redig garderobsvägg att fylla med alla kläder. Ett litet bord för kvällens läsning och en krok att hänga vaggan på.

Mer behövs inte.


Men det lilla rummet ska ju ändå ha en färg. En släng med penseln/rollern på väggarna.

Sängen ska vara den samma, med mörkbrun trägavel a´la ladugårdsdörr.

Garderoberna kan vara lite utbrytande kanske? Och väggarna i vaniljvitt....


Hur ska då garderoberna se ut?

I plank! Stående plank! Som ett staket!

Ja, där satt den! Nu får jag börja skissa.........

Av Kattis - 26 januari 2011 09:33

Det blev ingen promenad till skolan idag. Det blev en kortis efter avlämning istället. 

Kallt som attan. Att det inte blir varmare snart!


Tog dagens första kaffe när väl det som måste fixas var fixat. (Disk, tvätt, avtorkning, dammsugning)

Tack vare Samuels julklapp fick jag en massa smaskig skummjölk på toppen av koppen. Smaskigt tycker även lille D att skummet e (Rimm rimm rimm ;-)

Han skrapar gladeligen ur den sista skvätten.....





Med gosse nummer fem förstod jag äntligen tjusningen med bärsjalar. 

Dock kändes det då som att en ringsjal var fullt tillräcklig.Men faktiskt blir det ganska tungt med barnet på höften hela tiden och Elvis sitter inte riktigt lika nöjd och stilla som Dennis gjorde. Han ska vrida sig runt och flaxa med armarna hela tiden. Och då blir ringsjalen lite instabil i min mening.




Så nu har jag äntligen köpt mig en "riktig" sjal, en lång i trikå.

Den kom med posten igår och vi provade den under kvällen.

Underbar! Plutten satt som en smäck, kunde inte annat, och den var skön och löft gossen bra utan att belasta nämnvärt.

Med den får jag förmodligen dessutom bägge händerna mer fria. Sitter han i ringsjalen på höften är han ju "i vägen" för den armen.



Som jag anade i morse är himlen nu klarblå med en klart lysande sol. Riktigt härligt väder! Det är väl därför det är så kallt också gissar jag.......

Får se om vi vågar oss ut på en längre sväng i eftermiddag kanske.


Ha det gott!


Av Kattis - 26 januari 2011 07:19

Skogen vid horisonten lurar på brand. Det är solen som varslar om uppstigning. Himmelen ovanför går från ljusaste till djupaste blått. Ska man tro på att det kommer bli en strålande vacker senvinterdag? Kanske dags att fixa gardinerna… Fast mitt fokus bör nog ligga i att tömma kontoret. Där ska vi täppa till ett dörrhål och bygga för en hel vägg med garderober. Detta fixas i helgen hoppas jag. Maken däremot har siktet inställt på mc-mässa och bio! Får väl se hur det blir med den saken. ;-)

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards