En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Kattis - 25 januari 2011 22:25

 
Av Kattis - 25 januari 2011 11:56

Tystnaden är total. Så där så det sjunger bakom pannbenet. Bilturen hem från kyrkis är en utmärkt insomningsmetod för de små. Båda sover nu gott, trots att jag helst skulle se den äldre av dem vaken. Lille D, som snart fyller tre, är en underbar liten ara. Pratar konstant och hela tiden. Ibland får jag faktiskt be honom vara tyst. Jag har på sistone förstått att jag har ett stort tankebehov. Måste få gå igenom mycket i skallen. Strukturerar till och med mina tankar och provar dem i olika fraser. Knäppt så det räcker! Men en stunds tystnad är värt sin tid i guld med jämna mellanrum…

Av Kattis - 25 januari 2011 11:39

Morgonpromenaden tog mellan snöflingorna. Känns som att jag är mätt på detta vinterväder nu. Härligt att vädret och årstiden stämmer överens, för många vintrar har ju till större delen bestått av höstväder. Men längtan efter våren börjar så smått knarra inombords. Ser på bilder från förra året och njuter. Snart är vi nog där igen.

Av Kattis - 25 januari 2011 06:34

Tung i kroppen. Som om musklerna vore av bly. Trött. Och svag. Hur ska jag lyckas manövrera denna tunga kropp? Vaknar av mobilens larmklocka. En hiskelig signal som snabbt måste stängas av. Fort sätter jag mig upp för att få tag i åbäket. Samtidigt greppar jag tag i viljan. Järnviljan. Den som måste hållas hårt i om jag ska lyckas besegra tröttheten. Och mörkret. Mörkret som gör täcket så tungt. Knappt att det är möjligt att dra undan det. Allt är mörkrets fel. Mörkret lurar alla sinnen att det är natt. Vill bli pigg igen. Vill ha tillbaka ljuset.…

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards