En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Bebissjuk

Av Kattis - 11 januari 2011 14:23

Svårt att somna och svårt att hålla sig sovandes. Så såg natten ut för så gott som samtliga i det gossfyllda huset.

Vaknade åtskilliga gånger under natten, varje gång med ytterligare ett barn vid min sida. Det blev trångt till slut.......ganska fort faktiskt.

Några fötter på kudden, i ryggen, på väg ner på golvet och så lille mini inknöad i magtrakten.

Mysigt så det förslår på ett sätt. Absolut bästa sömnfördrivaren på ett annat.


Vilket i och för sig var bra med tanke på att det inte gav mig några större problem med att kliva upp till morgonkvisten. Men om jag hade fått sova lite bättre hade jag å andra sidan kanske varit något mer utsövd......


Det blev då istället en betydligt lugnare morgon. Vi satt med frukost framför oss långt före planeringen. Kunde komma iväg och gå promenaden till skolan i sakta mak.

Inte fel det heller.....


Simon var lite tveksam till hela dagisgrejen i morse. Att inte ha varit där på nästan en månad gör det lite pirrigt. Lite blygt för alla gamla kompisar.

Det kan ge mig lite funderingar kring att kanske strunta i alltihop. Jag är ju hemma, så det är ju inte så att dagis är ett måste.

Men vi har ju bara valt ut de dagar som är roliga. Dagarna då hans grupp har sin arbetsstund, gympan, utflykterna och sexårsgruppen.

Det blir fyra dagar i veckan och tre och en halv timme per dag.


Att vara i grupp med jämnåriga är nog en väldigt bra förberedelse inför skolan. Socialträning ;-)

Det är ju något helt annat att vara i ett gäng grabbar där allihop är ens bröder.


Lille D, mini och jag fick oss en stund på kyrkis också. Det var inte igår!

Jag kunde genom vänners ögon se hur stor min lille plutt blivit. Usch! :-(

Han som knappt kommit ut till denna världen är redan bevisligen en liten grabb med egen vilja.


  


Att sitta tillbakalutad i barnsitsen är inte längre tillfredsställande, sitta upp ska han. Alltid. Bra magmuskler blir det nog där ;-)

Han har dessutom kommit till stadiet där inte allt går att trösta med tutte.

En bråkig bitring, som inte händerna lyckas få fatt i på rätt sätt, kan ge upphov till väldiga ilskevrål!


Min bebis........Att tänka att jag aldrig mer ska få ta del av en liten knodds upptäckt av världen känns hjärtskärande!

Hur kan man känna sig mätt på detta!? Och "nöjd".....Önskar svartsjukt att jag fick lite sådana baciller. 

Finns det medicin mot bebissjuka ;-)


  

 
 
louise

louise

11 januari 2011 17:09

gud vad gulligt barn ! (:
kika in på min blogg & svara på dagens fråga ? (:

http://trefargad.bloggplatsen.se

 
M

M

11 januari 2011 17:55

väldigt fin blogg! :)

http://Mahahatilda.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 januari 2011 18:34

Hej tittar förbi här på din blogg, när jag ändå är här lämnar jag ett avtryck efter mig. :)
Här väntar man nr5 så skoj att hitta fler som är fler barns förälder.

//Monica

http://monicash.bloggplatsen.se

Kattis

11 januari 2011 18:46

Hej Monica!
Spännande och härligt med en graviditet :-)
Mys åt mig med ;-)
Tack för titten och välkommen åter!

 
mångmamma

mångmamma

11 januari 2011 23:15

Nu förstår jag precis din kommentar hos mig!
Sängen full av små, få timmars sömn och tidig morgon.
Ja, det har också sin charm.
Medicin mot bebissjuka får du gärna hiva i min riktning om du skulle råka snubbla över, tror inte det finns för oss "inbitna".
Såg ditt fantastiska porslin/keramik (?) du fyndat, kan det vara Rice, månne?
Snyggt som attans!

http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com

Kattis

12 januari 2011 09:53

Visst är de fina :-)
Men inte rice utan 'gerbera'. Handmade in portugal, om man ska tro det man läser…

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards