En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Kattis - 10 januari 2011 22:35

Maken seglar, med lille D mellan fotsulorna, runt runt på isbanan. Lille D är mycket förtjust i den lustiga känslan av att ha noll koll på benen. Hans små pedaler paddlar alldeles frenetiskt över den glatta ytan. Och ramlar gör han ideligen men vill ändå fortsätta! De äldre gossarna far ju inte direkt omkring som födda på isen, men det ser inte alltför illa ut. Några stora grabbar kommer och ställer sig för att skjuta puckar på ena sidan plan. När de tar sig fram med smidiga nästan graciösa rörelser kan jag plötsligt ana en vag känsla av ålderdom inom mig. Hallå! Gammal - JAG!? Pyttsan heller! Inte en dag över tjugotre! Eller tjugosex, kanske.… För det är väl 1998 nu? Fast då borde jag ju vara

Av Kattis - 10 januari 2011 12:22

Äldsta gossen fick ett par sprillans nya Jofa-skridskor i julklapp.

Tyvärr måste jag ovilligt erkänna att så gott som samtliga dagar av lovet runnit förbi utan att dessa kommit till användning.......


Men idag, sista dagen innan terminstart, blir det andra bullar!

Skridskorna från källaren har plockats upp och mätts,liksom alla små barnafötter. 

Stora match-leken drog igång för att para ihop rätt par skridskor med rätt par fötter. Det gick sisådär, men alla barn har i alla fall fått ett par skenor att åka på.


Väskorna står packade och klara i väntan på.........pappa. Han vet inte om det än, men kidnappning av honom direkt efter hemkomst planeras. Även en pappa kan behöva luftas lite!

Nu är pappor ofta (mig veterligen) inte så där överförtjusta i att få kvällarna planerade åt sig alldeles ovetandes. Men ibland kan det väl vara skönt att slippa fundera själv!? ;-)


Nej då. Det är ju bara skoj. Så det blir nog inga protester.....


Här har vädret slagit om helt plötsligt. De djupa minusgraderna har stigit rejält och lagt sig precis runt nollan. Vilket resulterat i takdropp och töande väglag och sedemera fryst iskana som följd till kvällen.....

Vilket då slår mig...varför ta sig till banan?! Det lär ju gå att skrinna ut direkt från farstutrappan!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards