En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Kattis - 2 januari 2011 18:35

Lågan flackar när du sträcker dig efter kannan med vatten. Du ser frågande på mig och min svaga nickning ger dig signal att fylla på mitt glas också. Tallrikarna framför oss har skrapats tomma och magen kurrar nöjt. Vi låter den goda måltiden ge oss en mysig stund av välbehag. Intill oss fnittras och tjattras det. Gnabbas lite bröder emellan. Tänk att vi sitter här nu, du och jag, med ett bord besuttet av ett gäng underbara söner. Sex små gossar i olika storlek att dela all vår kärlek och omsorg med. Vår familj…

Av Kattis - 2 januari 2011 10:06


Från övervåningen hörs pulsen från någon av alla big M;s stycken. Beat it?!

Det stampas i golvet i takt med tonerna.


Snön har återigen stängt in oss och dagens sysslor behöver därmed inte låta fundera på sig. En liten förhoppning finnes om plogbilens förbifart innan skymningen fallit. Den önskningen brukar knappast slå in.


En liten promenad i landet från det nya året kunde också ge lite stimuli åt själen. Fast med en fyrfota som absolut inte vill gå längre än till brevlådan känns det nästan lite menlöst.


Dagen hyser en liten hoppfullhet om en stunds pusslande.

Vet inte i hur många dagar jag inom mig lagt den på att-göra-listan men inte alls fått till det tidsmässigt.

Men idag tänker jag deligera bort en dammsugning på äldsta gossen! Så då får jag ju lite intjänad tid!


Storpojken har nämligen uttalat en vilja om månadspeng.

Och då har mina geniknölar gnuggats in i det minsta. Vad kan vara rimliga krav för en fast peng?!


Jag har inte satt någon lista med punkter att pricka av. Men tänker mig att en uppgift per dag kanske kan vara lagom?

Dammsugning, tvättupphängning, diskurplock och diskiplock till exempel....


Det får ju inte bli för mycket heller. Skola, läxor, trumpet och judo måste gå först!

Hur har ni lagt ribban för månadspeng?








En liten stjärna




Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards