En bit ur mitt liv

Alla inlägg under december 2010

Av Kattis - 19 december 2010 16:59

'Du står i vägen', säger du och bär bort pallen ännu en gång till lillgossens stora förtret. Han springer skrattande efter dig när du visar med hela kroppen att du är på humör för lite busupptåg.

Du går med putande rumpa på ditt bästa Jim Carrey-vis och gossen flinar pillimariskt då han genast kommer släpandes tillbaka med pallen...


När dina ögon lyser av förnöjsamhet och du med barnsligheten på topp ger oss alla tillfällen till skratt, då tänder du något inom mig. 

En lykta som likt en fyr vill visa vägen till de innersta vrår som ibland tycks falla i skugga.

En lycka över att se dig lycklig och i harmoni med livet.


När du tar dig tid att skruva isär, löda och fundera, och kanske till och med lyckas laga barnens älskade leksaker.

När du inte känner någon stress, press eller tyngd av måsten, då väcker du något inom mig.

Ett ljud som likt de underbaraste toner skänker rysningar längs hela mitt inre.

Rysningar av kärlek till din varma omtänksamma person.


Det är du som fyller mitt liv med kärlek och lycka.

Jag älskar dig........


Av Kattis - 18 december 2010 23:15

Vi vandrar på gångvägen med snön yrandes runt oss.

Hakorna gör vi så gott vi kan för att gömma ner i kragen och mössorna dras långt ner över öronen.


Att få sitta i en pulka och dras fram av storebror är lycka.

Han springer ner för backarna så pulkan får sådan fart att den kör om honom.

Ibland kommer en liten snöhög som han drar oss över med så full fart han bara orkar, så att vi hoppar och flyger fram. Det kittlar i magen och vi skrattar så det bubblar.


När storebror drar oss i pulkan känner vi glädje. Glädje för att han vill ge oss glädje. 

Då känner vi att han älskar oss.

Syskonkärlek....


  

Av Kattis - 18 december 2010 22:45

I berg och högar, i en till synes inte alldeles välorganiserad ordning, ligger sovsäckar, kuddar och väskor slängda på varje liten möjlig yta. 

En hel del lössläppta kläder ser dessutom lite smått borttappade ut.

Barn och syskon far runt överallt. Äter chips, popcorn och godis fast en annan knappt hunnit få upp locken ännu.......


Slutligen signaleras om samling och den stora skaran lägerbarn raddar upp sig i en vindlande lång sträcka längs ena väggen.


  

Nu börjar gradering. Judobarnens tentamen. Nu ska det upp till bevis. Har de lärt sig något under månaderna som gått, eller har det bara busats runt?!


Att se så många barn i sådan ordnad och välartad tillställning är en sann fröjd!

Det får en att fundera över problemen i vissa skolklasser...... De skulle kanske behöva en kampsportslärare istället....


Syskon roade sig glatt i rummet bredvid. Alla mängder av väskor och prylar gav goda möjligheter till kurragömmalek. Och de enorma skålarna med kakor och godis var aningens underhållande de med. Tur att det i alla fall är lördag ;-)


Graderingen klarades av samtliga, närmare fyrtio barn, och därpå följde klubbmästerskap. Två av gossarna väger in sig för medverkan.


  

Och det blir medalj för båda! En guld till lillebror och silver till Pontus.

Nu har alla tre killarna lyckats kämpa ihop var sitt guld denna termin.

Bra jobbat!


Av Kattis - 17 december 2010 22:55

'Om inte tutte serveras Nu, pronto, kommer jag väcka hela huset!' Minis missnöje ökar i decibell förvånansvärt fort. Jag hinner inte placera honom bredvid mig i sängen innan den når väckelsegränsen. Men lika snabbt når han ett stadium av förnöjt gosande. Hans uppenbara behov är på bebisvis glasklara och snabba i vändningarna. Och snabb i vändningarna är även bebisarna i mitt liv… Det har ammats sex söner i min famn, och jag har svårt att förstå hur denne lille mini passerat tre månader så fort! Går livet så kvickt eller är det bara min känsla? Betyder det att jag har så fantastiskt roligt, eller att jag inte lyckas hålla mig till nuet tillräckligt? Jag är i alla fall här Nu och det är underbart! Och underbart är alldeles för kort…

Av Kattis - 17 december 2010 18:05

 
Av Kattis - 17 december 2010 14:08

Ombyte, badkläder, pyjamas....Det pågår febril packning i det gossfyllda huset.

Om några timmar bär det av till judolägret för terminen.

Det ska tränas, badas, ätas, film-mysas, busas, snaskas, busas, bubblas, tisslas, snarkas, busas...Ja, ni förstår.

Tre stora pojkar kommer medverka ur våra lilla skara.

Vilket i sig medför att maken och jag har en fredagkväll alldeles för oss själva!!

FF...eller nå´t!


Undrar hur det kommer se ut?!

Två små som sover sött i sina bäddar, två stora som slumrat in i varsin soffa och en mini som klarvaket sprattlar så hela babysittern gungar.

Nej, nu ska här ses på egenhändigt vald film, utan hänsyn till mindre ögon och sinnen!


Kan bli en helkväll om man säger så.




Lov

Av Kattis - 16 december 2010 22:18

Små trötta ögon ser matt på mig. 'buy bought bougtht' , han uttalar orden i takt med att han skriver ner dem. Hälften av glosorna avverkades efter middagen och resten måste vi orka komma igenom nu efter träningen. 'Varför envisades jag inte om att få detta avklarat direkt efter skolan!?', förebrår jag mig själv. Terminen är nästan slut, det var inte länge sen sommarlovet också var det… Fast det känns i varje liten muskel att ett lov nu är mer än välbehövligt! Slippa att tvunget ge sig ut i värsta snöovädret, kunna sova in energin som gått miste på grund av ljuset och bara få slappa utan att behöva tänka på alla kom-ihåg.

Av Kattis - 16 december 2010 13:53

Fönstret är nästan helt igensnöat. Snön har precis perfekt konsistens för att limma sig fast vid varje yta den lyckas slå sig ner på. Och med den duktiga vindens hjälp blir det precis överallt.

Håll huvudet kallt får en ny innebörd..... 


Med blicken fäst vid skorna fick vi en otrevlig promenad till skolan på morgonen.

Suffletten framdragen så mycket bara gick och filtarna byggda som murar runt det lilla miraklet i vagnen, ändå var det som att komma hem med en rullande snöboll!


Dessa plogansvariga som aldrig tycks få de resurser de behöver, eller?!

Vår väg verkar slippa bli besökt av någon snöbortagande bil idag.

Att bege sig ut vandrandes i ett snöflygande irrväder är inte glädjande nog för fler strapatser. Men bilvis ingen höjdare heller......


Fast lämnat skolbarn måste även hämtas....

Stoppade in barnen i fordonet och drog åt alla spännremmar ordentligt.

Skottade min korta infart fram till vägen och insåg snabbt att det nästan var löjligt. Vägens snömängd var inte ett uns mindre än min parkering, och jag kan ju inte skotta mig fram hela vägen till skolan.... Eller är det det som är tanken?


Räknade högt till tre, gav ifrån mig ett djungelvrål och tryckte i lagom takt ner gasen......Tjooooo! Inte stanna, inte stanna....

Glad över att ingen bil behövde korsa min väg kunde jag köra rakt upp på vägen ner till huvudleden.


Nej, jag må vara trafikfobiker, men dessa väder bör inte köras i!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards