En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Kattis - 25 november 2010 18:03

Disken står ännu på bänken och vägrar som vanligt att plocka in sig själv i maskinen. Klyftpotatisen länsades tomt och endast några skrämda kycklingbitar badar ensamt kvar i pannan. De kommer hund till godo sen. Barnen gör nu så gott som alltid veckans matlista. Enkelt för mig att bara ordna inköp därefter och skönt att kunna laga mat jag ej behöver stå till svars för! Men de har fått lära sig att inte bara välja bästa rätterna, och att det inte kan vara korv flera dagar i veckan…

Nu är Samuel iväg på första omgången av dagens judopass. Snart är det dags för mig att ta de äldsta till sitt pass. Och inte är det många veckor kvar till graderingen och nya bälten. Jullovet närmar sig med stormsteg! Går höstterminerna alltid så här fort!?
Av Kattis - 25 november 2010 09:45



  


Har nu kastat mig själv ur sängen, på tok för sent som vanligt


utfodrat hunden


kört snöiga barn till skolan


promenerat barnen

(eller var det tvärtom?)


hängt blött på tork


struntat i tvätten


städat ur disken


torkat alla smutsiga ytor


sugit alla smuliga golv


sett min obäddade säng


sett till att alla andras bäddar är i ordning


stekt en miljard pannkakor


bara för att sen fylla dem med gegga

(enligt barnen)

(fast det var nog igår!)


konstaterat att dagarna snurrar ihop sig i sin snabbhet


och undrat när julfriden ska infinna sig.....


Om jag hänger upp julgardinerna,

kommer den då?!


  

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards