En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Kattis - 20 november 2010 18:41

Äldsta gossen är nu iväg för att äntligen få se början av den sista delen på Harry Potter. Filmerna brukar ju sällan vara lika bra som böckerna, och Rasmus brukar kunna hålla föredrag en lång stund efteråt om alla skillnader dem emellan.

Men det är ju så det är med filmatiseringar…Själv ska jag och de övriga två storpojkarna mumsa kokosrutor och varm choklad med vispgrädde, till någon bra film vi inte läst i bokform. Som 'Pirates of the Carrabian' till exempel. Den första. Som likt alla andra ettor är och förblir den bästa. Jag bara älskar första scenen då han angör bryggan med sin sjunkande eka! Underbart!!
Av Kattis - 20 november 2010 12:46

Med en egen vilja att skapa ett hem med så lite innehåll som möjligt. 


Ju tommare hemmet är på prylar, desto större utrymme får kärleken....


Det kan göra det störande att då leva ihop med en man som är så prylfixerad, för att inte använda det uttjatade ordet prylbög, som man bara kan va.

Men hans stora intresse bland prylar lutar ju mest åt det tekniska, och det finns ju en del teknik i hemmet som även jag känner för.


Att jag blev så lyckligt lottad att maken köpte mig en Kitchen Aid, var säkerligen till stor del tack vare hans egen fadäs för just det tekniska.

Och min Kitchen Aid älskar jag! Har väl aldrig bakat så mycket i hela mitt liv som sen den kom in i huset.


Nu har det ju kommit ut en ny sorts kaffebryggare/maskin på marknaden. Ja, den har väl kommit för ett tag sen. Men nu börjar den bli något mer accepterad rent allmänt.

Och då är ju inte min man den som vill va den. Utan han ska ju prompt också ha en sån. Naturligtvis av bästa sort då.......

Helst ska det doktoreras i ämnet, för att verkligen vara säker på att det inte finns någon bättre!


Jag har lyckats hålla den stången ett bra tag nu, fast igår var det kört. Maken var i den större staden utan någon tyglande husturu i närheten.

Dock skulle han aldrig våga släpa hem något som inte gått igenom den estetiska kontrollen!

Vilken färg, form och tillbehör var godkänd hos regeringen?!


Jag (läs regeringen) valde en mindre, antikvit utan mjölkskummare.


  


Och nu är det nog jag som är gladast över köpet!

Vilken sötnos! En vackrare kaffebryggare får man sannerligen leta efter!

I skålen bredvid ligger kaffedosorna. Som en skål med godis......


Det kanske inte är så där jag kommer förvara dem i framtiden. Men just nu får de ligga där.


Så nu har min Kitchen Aid fått en kusin. För nog passar de bra ihop?!


  

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards