En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Superbowl.....

Av Kattis - 24 oktober 2010 20:47

Söndagmorgonen vaknade långsamt med en lugn och lång frukost.

Maken hade gjort ett storinköp av ostfrallor, vilka åts till de nästan sprutade ur öronen på samtliga småväxta i familjen.

Kaffet smakade söndagsgott och hann nästan kallna i den lugna morgonstunden.


Mötte en mammabekant under min långpromenad efter kalaset igår, och blev tipsad om ett otroligt roligt tema för barnkalas.

"Fångarna på fortet".........

Kände direkt hur inspirationen rann till och bestämde mig för att, kalas eller inte, här ska fångas på fortet!


Så efter frukostintaget och borttaget satte jag mig med block och penna och gnuggade geniknölarna.

Alla gossar måste ju få varsitt uppdrag, även tvååringen........


Under ett svagt ögonblick tog jag sen plötsligt sällskap av hunden ut på altanen. Där kände jag direkt hur hjärtat gjorde tre frivolter och drog igång högsta växeln.

Argh! Hur mycket är det inte som måste tas om hand innan snön kommer i massor!

Krukorna måste in och solskyddet tas ner och krattas och plockas och.......


Nämner min ångest för maken och bådas sura miner var direkt påslagna.

Varför är det så himla många måsten hela tiden?! Varför är det så många saker som ska fixas med jämt?

Varför kan man inte bara strunta i allt?

Vi vill ju bara va med familjen och hitta på skojsigheter med barnen.......


Eftersom jag inte är den som styr i garaget, och det var där det behövdes ställas i ordning plats för allt som ska förvaras, var det maken som mot sin vilja tog sig i kragen och gick dit ner.


Själv försökte jag få ihop mina "uppdrag". Efter ett antal timmar för både maken och mig ( ja, tänk vad något kan ta lång tid när man hela tiden blir avbruten ), åt vi lite lunch och sen var det "Fångarna på fortet" för hela slanten!


Jag lyckades göra det lagom klurigt och svårt för samtliga, Simon fick till exempel bygga ett torn av klossar som skulle nå så högt att det lyfte upp lappen med ledtråden som hängde ovanför.

Slutligen hade de fått tag i sin nyckel och skulle få göra det läskigaste uppdraget för att få tag på ledtråden till var skatten fanns.


Jag hade lagt ut flera reflexer i tvättstugan. På tre av dem fanns en lapp med en liten ledtråd. Det gällde att våga sig ner till tvättstugan med en ficklampa och lysa sig fram till reflexerna..........


    


Killarna tyckte det var en kanonrolig skattjakt och vinsten blev rolig för alla.

Det var en familjeturnering i wii-bowling!


Det blev två heat, eftersom vi är så många, och en final.

Pappa spelade mot de två äldsta och kom inte ens till final.

Jag spelade mot de tre minsta, och kom sen trea i finalen.

Mot de största grabbarna har varken jag eller pappa en chans!!


Till kvällen fick pappa lite spöklusta och hade en spökstund med allihop på övervåningen. Kurragömma i mörkret........


En dag som började halvbra, slutade med ett gäng mycket nöjda barn vid sänggåendet.


  

En pumpa hann pappa också skära till.



 
 
flerbarnsliv

flerbarnsliv

25 oktober 2010 06:43

Vilken härlig söndag ni verkar ha haft ;) Trots alla måsten. Men det är skönt när alla måsten är gjorda och man kan slappna av.
Önskar er en lika fin måndag.
Kramiz

http://flerbarnslivet.blogspot.com

Kattis

25 oktober 2010 07:16

Ja det är grymt skönt när måstena är avklarade'
Önskar dig en härlig måndag och hoppas ni får några goda husbesked idag : )
Kramen

 
flerbarnsliv

flerbarnsliv

25 oktober 2010 10:33

Hej tjejeen!
Vill bara tala om att vi vann huset ;))) Jag är så GLLAADDD!
Ha en fin dag.
Kramizar

http://flerbarnslivet.blogspot.com

Kattis

25 oktober 2010 11:29

Åh vad underbart !
Tjoho vad roligt!
Stora grattiskramar och njut av vetskapen om att nu ordnar sig allt : )
Ha en riktigt trevlig dag nu!
Kram

 
mångmamma

mångmamma

25 oktober 2010 10:40

Åh, det var länge sedan vi körde något liknande på samma tema.
Nu börjar mina "geniknölar" gå igång också, mina fyra yngsta måste ju få vara med om det som deras storasyskon gjort!
Tack för påminnelsen och vilken kalastrevlig söndag ni fick till, sånt kan man leva på länge!

http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com

Kattis

25 oktober 2010 11:31

Ja det blev en riktigt bra söndag till sist.
Ha en bra dag!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards