En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Kattis - 12 oktober 2010 18:55

Slovenien-Ljubljana, Tjeckien-Prag, Ungern-Budapest, Sweiz-Bern.......

Äldsta gossen, Rasmus, pluggar geografi. På torsdag har de prov på alla Europas länder och huvudstäder.

Jisses!


Skulle ordna med en blindkarta under söndagen, för att ha att träna på. Det var lätt när jag väl förstod att skriva ut en karta från nätet.

Men sen ville jag skriva en fusklapp till mig själv och numrerade alla länder och prickade i städernas positioner. 

Det hela tog mig en stund, och det kan väl tyckas korkat att jag fixar så mycket med gossens läxa. Men jag är kan hända ett kontrollfreak.

Vill va säker på att det blir rätt gjort.


Sen lär jag mig ju en hel själv också på kuppen, och det är alltid roligt!


Nu har vi i alla fall kämpat med att memorera länder under ett par dagars tid......

Av Kattis - 12 oktober 2010 12:41

Solen värmer mitt ansikte där jag sitter på bänken vid lekplatsen. Vi har hämtat Samuel och Simon från skola och lekis, tog vägen förbi gungorna och rutchkanan till gossarnas glädje, och jag blev sittandes med en liten ammande Elvis. Härligt! Idag har jag fixat skobytet och sprang dessutom på ett par tunikor till mig själv. Jag älskar tunikor! Perfekta att amma i och lite lagom figurdöljande. Ikväll ska Rasmus på sin andra trumpetlektion tillsammans med orkestern. Hoppas jag kan komma med dit och lyssna så småningom.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards