En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Kattis - 6 oktober 2010 16:30

Att höra sitt barns gråt förvandlas till gallskrik, då man själv är fast i något man inte genast kan kasta sig ifrån,(som blöjbyte av annat barn) är hjärtskärande. Att sen höra skriket förvandlas till öronbedövande tystnad, är rent horribelt! Då mitt första högt älskade barn var ett år gammal lät han sina föräldrar vittna ett fruktansvärt hysteriutbrott, som mitt i ett andetag gav hans lilla söta ansikte en blåtonad färg, innan ögonen rullades bakåt och barnkroppen, som hölls i sin faders armar, sjönk ihop..... I våra ögon dog vårt barn mitt framför oss! Sekunden efter det att gossen sjunkit ihop, drog han andan och vaknade igen. På akuten fick vi lära oss om affekt kramp. Att vår sons enorma känsloyttring kan få honom att fastna mitt i en inandning. Han tuppar då av och i avslappningen kommer andningen igång som vanligt igen. Ser läskigt ut, men är inget farligt. Jag lärde mig att hissa upp honom hastigt i luften då det hände, för att han då släppte gråten och började andas istället. Efter det har ett par barn till haft det och det är inget jag längre tänker på. Jag hissar ett barn om det behövs ibland bara. Men en gång hände det på kyrkis och de runt omkring mig blev smått panikslagna! Jag verkade nog aningens iskall som inte alls blev rädd, men jag är ju van.....Det går snabbare över om jag är lugn.

Av Kattis - 6 oktober 2010 09:25

Sallad, frukt, bröd, mjölk....... Inköpslistan är så gott som onödig att skriva ny för varje gång. Det är ju samma ingredienser hela tiden i alla fall! Frukost kan man sammanfatta halva listan till. Och resten kan kallas middag. Ja, lite övrigt måste vi ha också. Badrum skriver vi där, för att få med blöjor, tandkräm och liknande. Igår kom äldsta gossen hem och berättade att trumpetläraren, förra ons, hade sagt något om en möjlighet att få vara med i en orkester på tisdagkvällar. Och mot mina förutfattade tankar, ville gossen vara med! Det var bara att ringa och kolla upp det hela och sen dryga ut veckoschemat med ännu en aktivitet. Men det gör jag gladeligen då den blyga sonen visar intresse för framträdande roller......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards