En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Kattis - 1 oktober 2010 22:44

Barnen har lagt sig och mor sitter vid köksbordet. 

En drös av värmeljus lyser upp min tillvaro och livet känns rätt gemytligt.

Väntar lite halvengagerat på resultatet av idolröstningen, och lite mer helengagerat på att den andra halvan ska komma hem från sitt nöjesliv.

Troligen kommer jag sova sen länge innan han ramlar in genom dörren....... ; )


Sett hur många roar sig med lite lek med bilder.

Blev inspirerad och rotade runt i biblioteket. Fifflade lite och mindes mycket.

Av någon anledning kan jag i efterhand notera hur de flesta av mina fifflade bilder slutat så gott som färgfria.

Det är något visst med svartvitt eller antik look.......


Kan det vara bristen av färg som ger känslan ett extra utrymme i bilden?


Jag gillar det i alla fall........


  

Lille D ser inte så lycklig ut. Men likväl otroligt söt.


  

Samuel ville lyckas med klättringen lika apduktigt som storebror, vilden.


  

Den vackra ängen, där vi var med om inspelningen av alvedons cowboyreklam.


Av Kattis - 1 oktober 2010 09:30

Nattens kyla dröjer sig kvar i varje liten skuggig vrå.

Frosten krasar under fötterna när vi tar stegen över ängen ner mot hagarna.

Kylan biter i kinderna och röken driver ur barnens munnar.

Envist hävdar jag att det är deras morgonpromenader till skolan som fyller deras små hjärnor med syre, och ger dem full kapacitet för att suga i sig all lärdom under lektionstid. Barnen vill helst åka bil.......


Nu är det hög tid att gå igenom barnens vintergarderob.

Något som kan ge upphov till stora hål i plånboken. Ska pengarna läggas på vinterplagg från "polarn & pyret" eller från "H & M" ?


Även plagg från de dyraste märken slits sönder om de bärs av ett väldigt aktivt barn.

Skulle jag däremot ge dem till ett annat barn, kan de sedan ärvas som nya......


Skor likaså.



Kvällen blir ännu en fredag utan man. Han ska ut och roa sig med en kräftskiva med arbetskamraterna. Spännande att se hur det slutar!

Inte att jag tror maken blir full och odräglig, men kan tänka mig de nya arbetskamraterna vill få det till det...........

Får väl se hur de lyckas, misslyckas.


Kvällen är sjuringens filmkväll. Han har blivit lovad att äntligen få se sin första transformersfilm. I mina ögon är han för liten...men men..


Själv fyller man ju också snart....... Inget jag firar men.....

Mor min, så underbar, vill ge mig ett halsband jag kände kunde ge mig lite styrka i framtiden. Så det är nu beställt hos den fina smyckeshandlaren.

Visar sen när det anlänt sin bärare.


  





Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards