En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Kattis - 29 augusti 2010 19:30

På min ena sida ligger två småttingar i sina sängar redo för sömnen. Åt andra sidan till sitter tre legokreatörer bakom den stängda dörren, i full färd med att bygga i ordning hela Hogwarts och resten av Harry Potters värld. De är bra på att imponera med sina välutvecklade fantasibyggen, detaljrikedomen är enorm. För några år sen fanns denna inlevelse inte över huvudtaget. Då kunde de inte ta initiativet att bygga något så enkelt som en röd kub utan en beskrivning att bläddra i. Minns att jag vid den tiden fick en påpekan från en äldre bekant att jag borde plocka bort alla beskrivningar, eftersom de enligt honom tenderade att hämma deras fantasi.... I min värld var det en mycket dum påpekan. Den lusten kommer säkert av sig själv vart det lider, ansåg jag. Plus att det är otroligt intelligensberikande att lära sig tyda och följa en beskrivning.

Och som jag trodde kom lusten till egna påhittade byggen av sig själv till slut. Att blanda sig i och styra leken för mycket, är nog något vi vuxna ska vara lite försiktiga med.....
Av Kattis - 29 augusti 2010 09:36






     


Vatten alldeles tjärnbrunt, rinnande genom mörkgrön mossig skogsmark.

En riktig urskog att möta älvor i.

Doftar fuktigt av multnande löv och ger drömska bilder av diken överfulla av svamp.

Som en verkligt spännande skattjakt i kartlöst irrande efter skogens guld.

Inga X som visar vägen.

Istället mängder av lurande, höstfärgade löv vilandes i mossan. 


Idag står lyxmåltiden på menyn.

Svamp som förrätt, huvudrätt och efterrätt.

Inte riktigt kanske, men som huvudsak i alla fall!


Vi får väl välja de övriga medlemmarna till måltiden med omsorg.

Svampen är endast värd de bästa vännerna på faten.

Av Kattis - 29 augusti 2010 07:50

Har just bytt morgonblöja på lille D och hjälpt Sa lägga tillbaka sin kudde och täcke i sin säng. Han kom hostandes och gråtandes in till oss någon gång mitt i natten. Till morgonkvisten var även alla andra barn i min säng invaggade av regnets rytmer. Det fullkomligen vräker ner och jag tycker det är helt underbart! Men det är jag väl ensam om gissar jag......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards