En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Kattis - 26 augusti 2010 20:54

Satt i bilen och rullade i mjuk fart mot den centralare delan av kommunen.


Hade till och med lyckats hinna med en sväng in på återvinningsstationen för en större tömning av hemmets miljösorterade sopor.


Radion var på i exakt den volym jag själv kände för. Ensam och kung över vägen.

Målet för min färd var mödravårdcentralen för den alldagliga bebiskontrollen. Socker, järn, blodtryck, symfusmått, hjärtljud och fosterläge.


Takida drog igång sin "I am never alone" och rysningarna började krypa längs ryggraden.........


Plötsligt känner jag en tår på kinden.

En klump i halsen som måste hållas i schack med våld.


Denna tur till mvc, inser jag nu, kan mycket väl vara min absolut sista.

Min sista graviditet som kan vara slut när som helst.......


Min längtan efter att få känna den välbekanta smärtan av den allra första riktiga värken, den rivstartande insikten om att nu är det dags, blandas med en översvallande ångest kring att jag aldrig ska få vara med om detta under igen.


Hur kan denna tid av mitt liv redan vara förbi.....?


Av Kattis - 26 augusti 2010 15:18

Efter min väldiga papperrensning för några veckor sen, blev det två stora pappåsar fulla med papper med personlig information på. Sådant som man inte riktigt bara vill slänga rakt i soptunnan. Att elda fungerade inte heller, det rök och var allmänt otrevligt. Så igår kom Rolle hem med en dokumentförstörare för ett korttidslån. Och tusan vilken rolig pryl! Passade min smak alldeles ypperligt. Ner med lite oönskat material och i ett nafs har det förvandlats till små strimlor. Kan man inte få en liknande maskin anpassad för ämnen i lite större storlek?! Som några gamla stövlar, plankor, urriven garderob och en och annan soffa....

Av Kattis - 26 augusti 2010 09:00

Lika härlig morgon kunde jag vakna till idag.

Dock helt utan sol, men det gör ju inte mig så mycket. Promenaden till skolan blir så mycket skönare utan.


Men det visade sig att min lillskrutt i magen inte riktigt låg i, en för mig, särskilt bekväm ställning. Varje steg jag tar trycker och pressar mot bäckenet.

Inte alls speciellt skönt!

Det blev rent ut sagt en promenad med ett huvud mellan benen......

Aj, aj, aj. Såg nog ut som en haltande präktig tjockis, där jag stapplade fram. ; )


Men, men. Jag får väl ställa mig på huvudet en stund så han ramlar upp en bit.


Mannen min var in här och började skvallra om sin plan på ny inneboende.

En ny inneboende som skulle få mig att flytta hemifrån......


Han har nämligen arbetat uppe i Stockholm den senaste tiden. Och lägenheten han röjer i ligger precis bredvid någon galleria, som innefattas av en mycket spännande djurbutik.

Han har förmodligen stått i denna butik vareviga lunchrast på sistone. Stått som en femåring, med näsan tryckt mot akvarieglaset till hans plötsligt så oemotståndliga intresse.

En fågelspindel!


Som om det inte räcker med våra trevliga källarinvånare, som utan tillstånd titt som tätt tar trappan upp till vårt övriga recidense!


  

Han kan väl ta en av alla dem i deras stora familj, och sätta i ett terrarium!


I Tisdags kväll fick Poker återigen bita ihjäl en av dem. Och han är helt underbar som gör det. För han tycker inte om det! Han biter tag och skakar dem lite grann och spottar tvärt ut dem sen. 

Och efter den prestationen kräver han en redig belöning!


Det är sannerligen vidrigt med spindlar!

Aldrig i hela mitt liv att det kommer in fler av detta släkte på frivillig basis.


Då byter jag lås på alla dörrar och flyttar hemifrån.......



En orm däremot. Det skulle jag inte protestera lika kraftigt mot....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards