En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Kattis - 23 augusti 2010 18:40

Flaggan fladdrar i vinden över grannens hustak. Solen ser blekt på. Som om den vore lika utmattad som jag ...... Lyckan över återgången till vardagens rutiner höll starkt i sig ända bortåt eftermiddagskaffet. Sen var det som om någon drog ur ventilen och luften pös snabbt ur mig. Lika glad är jag ännu över skolstarten, men nu längtar jag till sängen! Undrar om jag eller barnen kommer somna först?

Av Kattis - 23 augusti 2010 11:36

Mappar och papper över hela bordet. 

Sitter med min enorma kalender och för in allas scheman, gympadagar, och tider.

Huset surrar av barnaröster och kompisar trillar in titt som tätt.

Det är hjärtans skönt att känna att livet spirar igen!


Nu vet jag också hur hösten kommer se ut. Som vanligt har alla tre skolbarnen lyckats få helt olika tider.

Äldstingen knatar hem själv, där spelar tiden ingen roll.

Men åttaåringen vete tusan om man ska låta gå hem ensam.....


Nog för att han säkert klarar det. Och inte är det någon särskild trafik han behöver passera. Men ändå ....


Hur gör alla ni andra med hemvandring allena?

Trafiksäkerhetsverket rekommenderar inte cykling hem ensam innan tolv års ålder, läste jag häromdagen. Är det bättre att gå då? Ja, kanske.....

Är det totalt bilfria vägar eller väldigt trafikerat, blir det ju frågan lite enklare.

Men om det finns en liten väg och villavägar...


Ja, ja. "Det löser sig", sa kärringen som sket i slasken .......

Nej, usch! Vad äckligt!

Av Kattis - 23 augusti 2010 07:19

Solen lyser upp husfasaden intill och himlen är så där kallt blå. 

Inte ett löv ser ut att röra sig i någon morgonpigg vind.

Det känns riktigt inbjudande med en promenad till skolan denna dag.


Frukostbrödet visade sig vara slut, så när på ett par runda kakor i frysen som inte vill låta sig tinas upp allför snabbt en morgon som denna.

Kavlade upp ärmarna och kokade ihop en hälsosam havregrynsgröt. Tänkte att om de åtminstone får i sig tre skedar var så är det alltid något.


Döm om min förvåning när allihop slevade i sig rubbet från de djupa faten. Till och med tömde kastrullen!

Det var endast mamma som inte klarade av att tömma sin lott.

Trodde nästan att det skulle vända sig i magen till slut ......


Som vanligt har jag sett till att tiden finns i överflöd och vi var alla klara då det ännu var fyrtiofem minuter kvar till start.

Skönt att låta dem krypa upp i soffan och slappa en stund. Kanske det hjälper lite mot fjärilar i magen också.


Äldsta killen har nog varit lite pirrig. Han somnade dock utan problem eftersom han visste att vi inte låg i sängen ännu. Annars hade han säkerligen kommit dit och lagt sig efter några minuter.

Jag lever på förhoppningen att grabbarna i plugget mognat lite under sommaren och blivit lite stabilare och lugnare.

Men det lär vi snart bli varse ....


Det är jobbigt för de som är ovanligt lugna att tas med de som spelar allan hela tiden. Det blir lätt nervöst för att eventuella utspel ska riktas mot en själv då.


 God morgon till er alla!

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards