En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Kattis - 19 augusti 2010 13:49

Sitter vid köksbordet som jag belamrat med högvis av "lantliv" och kakelkataloger. Visserligen har jag redan gjort ett drömschema för mitt framtida badrum, men det är ju så kul! Tänker precis sätta gossarna i bakarbete också, så att vi idag kan få lite välförtjänt fika. Inte för att jag kan komma på av vilken orsak vi förtjänar detta, men killarna får i alla fall en nöjsam stund..... En skön promenad skulle kanske göra fikan mer berättigad ; )

Av Kattis - 19 augusti 2010 09:04

Långsamt vaknar mitt medvetande till liv. Känner direkt att jag äntligen fått en mer ordentlig natts sömn. Skönt!

Hör hur det pysslas och stökas runt nere i köket. Hör hur det plockas ur kylen och skrapas med brödrosten. 

Äldsta killen pratar med de yngre om vilken tekopp som är vems. Och Si ber om hjälp av Sa att fixa hans smörgås medans han går på toa.

Åh, vad de är underbara! 


Lille D ligger ännu bredvid mig och snusar, men nu tar det inte många minuter för honom från öppnade små nyvakna ögon tills hans kravlar ner från sängen och går ner till bröderna.

En annan behöver en lite längre stund på sig att sträcka ut alla kroppens delar och få in färskt syre till varje muskel........


Vilken skillnad, det riktigt spritter i mitt inre, av att få känna mig utsövd.

Kan det kanske ha något litet med att göra att regnet rensar luften och friskar upp hela atmosfären, kan hända!? Skönt är det i alla fall.


  


De tre små grisarna sitter vid köksbordet och klipper och klistrar för fullt. 

En av dem ska på kalas på lördag och vill i vanlig ordning skriva ihop ett kort alldeles själv. Så klart! Det blir ju mycket roligare så.....


Jag själv bråkar lite med laddningssystemet för att få in alla mina bilder till datorn. Men jag får väl prova igen om en stund, eller be Rolle om hjälp ikväll.


Klockan är inte mycket ännu, men jag hoppas att fortsättningen av dagen blir lika lugn och mysig som den hittills har börjat....


Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards