En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Kattis - 16 augusti 2010 20:22

Det blir just en snygg kurva på magens tillväxt då jag inte mätt den på sex veckor. Nu ser den ut att ha stått stilla sen många veckor tillbaka. Men gossens hjärta slår så jämnt och fint att jag ser knappast något att oroa mig för. Men så fort inte alla linjer följer det statistiska snittet ska det naturligtvis följas upp. Fast om de nu verkligen ser anledningar till det, när jag redan gått så långt i min graviditet, återstår att se. Tröttheten hos mig höll i sig även efter en balja med kaffe, så jag tar en tidig kväll ikväll. Roligare än så här blir jag inte idag....

Av Kattis - 16 augusti 2010 14:51

Legat i nästan en timme i sängen, tillsammans med de två små och en hög med böcker, i ett försök att skrapa ihop några korn energi. Men det misslyckades totalt. Jag är så trött att det nästan är oförsvarbart och dagen har många timmar kvar.... Nu ska jag pröva med en kopp kaffe istället. Kanske det kan hjälpa. En tripp till mödravården står snart på schemat. Det är ju alltid lika mysigt.

Av Kattis - 16 augusti 2010 09:51

Som strömmar som rullar sig upp över magen. De hakar i överkanten av livmodern och drar ihop den med urtidernas kraft. De tvingar upp livets port långsamt bit för bit...... Sen lika plötsligt som allt rullade sig upp, drar det tillbaka ner i ovisshetens gömma. Natten blev något störd av ett retsamt kramande. Men någon gång bortåt småtimmarna slappnade allt av och lät mig falla in i sömnen. Morgonen gav mig ett uppvaknande i en kropp som var alldeles stel och ett huvud som ömmar. Det blir en lugn dag idag.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards