En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Kattis - 15 augusti 2010 18:39

Mitt hett efterlängtade paket med de tre beställda plaggen från Gudrun Sjöden, hämtades hem av min söta man nu till kvällen. Det första var en regn/höstjacka med gott om utrymme för en tjock stickad kofta under. Den tyckte jag mycket om. Den är i lite utstickande färg och mönstersättning, helt i G.S anda, och i min smak. Sonen,Sa, sa med ett stort vänligt leende, att den är jätteful..... Sen var det även en liten blus och en kjol, då uttryckte Sa sig något förvånat : " Vilken fin pyjamas!" Ja, ja, smaken är som baken....

Av Kattis - 15 augusti 2010 13:42

Ibland smyger sig ilskan in bland barnen. Skapar irritation och vid enstaka tillfällen total urspårning. Känslor som kan vara svåra att hantera i stundens hetta. Ett snabbt överslag kan då råka ske....... Vilket aldrig är roligt för föräldrar att behöva konfrontera, speciellt inte framför ögonen på flertalet främlingar. Så skedde på badhuset idag. Och därmed var det slutbadat.... En sådan situation skapar ofrånkomligen starka känslor av misslyckande för mig som mamma. För de flesta, kan jag tänka. Vi tog en rejäl köksbordsdiskussion efter hemkomsten och båda inblandade gossar grät av skam och mådde äkta dåligt över sitt beteende. Jag kan bara hoppas att en lärdom gavs och ett bråk mindre blivit kvar inför framtiden......

Av Kattis - 15 augusti 2010 10:32

Som om syret skulle vara stulet, så känns det. Glädjande nog är det åtminstone molnigt och någorlunda svalt. Så att sitta i hammocken ger i alla fall lite lättnad för andningen....Dagens lovade aktivitet är en tur till badhuset. Rolle låter som en kraxande kråka av någon anledning, men det låtsas jag inte om. Så länge man kan stå på benen är man frisk, är min måttstock... ; )

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards