En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Kattis - 3 augusti 2010 22:22

Nu har liten blivit stor. Hans dag avslutades med film, Percy Jackson. Till skillnad mot hur filmkvällar hos oss brukar gå till. Det vill säga med mig talandes och i fullt sjå för att hjälpa filmaktörerna på traven. Så var detta en film som skapade stora disskusioner mellan mannen och sonen. De har båda just läst boken och var rungande överens kring filmskaparnas enorma övertramp på den ursprungligs handlingen. Filmen skilde sig tydligen väldigt från boken.... Det tog en lång stund för dem båda att gå igenom alla tokigheter och förändringar efter att den sista scenen avslutats. Men för egen del njöt jag massor av att höra far och son i vilt samspråk kring en gemensam läsupplevelse......

Av Kattis - 3 augusti 2010 10:00

Lille D och Si var de som såg till att vi vaknade någorlunda tidigt. Åtminstone närmare åtta.

Jag kunde höra hur det snöt sig och snurrades runt uppe i sängen hos storgossen i andra änden av huset. Han låg redan på vänt.


Tio år fyller han idag. Och eftersom han fyller tio, fyller så även min mammaroll.

Det är inte mer betydelsefullt att just han fyller år, men det har den extra dimensionen, då han är första barnet.

Och att fylla tio, jämnt och allt, det är stort!


Han har alltsedan Nemo-febern för antal år sedan, varit otroligt intresserad av havslivet och allt därtill. 

Vi har besökt otaligt antal olika akvarium i ett flertal länder. 

Det är alltid lika kul.


Och nog för att vi haft flera akvarium hemma med, fast inget de senaste två åren. Men ett eget har han önskat sen sjuårsåldern tror jag.

Där har jag dock försökt hävda en gräns. Jag sa direkt önskan kom på tal, att ett eget djur får man inte ansvar över innan man fyllt tio år, minst.

Det kändes som en bra gräns.


Sen tänkte jag att på dessa åren skulle intresset hinna gå över.....Och komma tillbaka kan hända i och för sig.

Fast önskan har suttit i hela tiden. Och kommit på tal varje år.


Så nu är vi här........



Ett eget akvarium blev det.


Han fick det inslaget fyllt med godisfiskar.


Så nu råder stor aktivitet där uppe i barnkammaren. 

Det har gjorts iordning en hylla där fiskburken ska stå. Som behövde förstärkas lite av snickarpappa.

Sen ska han göra det klart med alla interiörer. Vi har ju redan allt och fick en hel del nytt tillsammans med akvariet. Så han kan välja och vraka.

Två olika sorters sand och mängder med pinnar och prylar.....


Sen när allt är klart bär det av till stora djurbutiken. Där han har stått och drömt så mången gång......

Nu är det slut på drömmandet. Nu ska han få välja fiskar att ta med hem!


Jag hoppas mitt älskade barn njuter av denna dag. För jag vill ge honom så mycket glädje jag bara kan........


Det är inte utan att tårarna tränger i ögonvrån. 

Min lilla söta plutt har blivit stor.......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards