En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Kattis - 27 juli 2010 22:55

Så kom vi till campingen och kunde så gott som bara köra in och ställa oss på plats. Mycket snabbt och enkelt. Hela campingen omringas av skogen och det är mycket grönt, i form av buskar och träd. Det gör en camping mycket mer gemytlig anser jag. Så jag blev därmed kraftigt positivt överraskad! Hade ju förväntat mig en parkeringsplats.... In till badet på Skara kom vi också. Och hjälp! Vad sanslöst mycket folk! Det fanns knappt ett ledigt grässtrå att sitta på. Och både jag och Rolle tyckte hela badområdet luktade ruttet avlopp...... Mindre gemytligt. Men barnen klämde ner sig bland alla andra vattendjur och fick sig en stund plaskande. Mitt i alltihop blir vi alltid lika tagna på sängen av den ständigt återkommande hungern. Men jag insåg att här duger ingen frukt eller smörgås. Vi hade inte fått mat sen frukost, och nu var klockan snart två. Ner till myllret av andra hungrande tvåbenta. Kön till några hamburgare tog minst fyrtiofem minuter. Killarna imponerade stort med att kunna vänta så länge utan några argsinta tokbeteenden... Mina grabbar, mina stoltheter.

Av Kattis - 27 juli 2010 10:48

En liten rödmålad stuga skymtar bakom en välvuxen häck. Stora fält beväxta av välkänd gul art. Sitter med solglasögonen på (!) i bilen, rullandes söderöver. Det är sol och varmt idag! Helt underbart. Det känns plötsligt som sommar.... Jag väcktes av en mobil i ansiktet och ett deklarerande av att systern med familj minsann redan anlänt till Skara. -"Nu åker vi!" Jag gick faktiskt och la mig igen efter min lilla frukost, och kunde somna om för ett par timmar. Men nu blev det till att med raska fötter packa i ordning och slänga sig utmed E20. Fast om ytterligare några timmar väntar en underbar baddag i Skara

Av Kattis - 27 juli 2010 06:21

Ett glas kall oboy och marmeladsmörgås. Det smakar lite annorlunda i total ensamhet och lugn. Aningens godare faktiskt.... Hela husvagnen ligger i sömn, liksom vad jag i övrigt kan se av campingen. Själv vaknade jag likt många tidigare mornar redan klockan halv fyra, och att somna om tycks vara en omöjlighet. Efter drygt ett par timmars sängsnurrande har jag nu gett upp. Tagit mig en tidig frukost och en stund för mig själv framför nyhetsmorgon. Utanför fönstret kan jag, tro det eller ej, njuta av synen från en långsamt stigande morgonsol. Och det ger verkligen en högre dimension av min lilla morgonstund.......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards