En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Kattis - 25 juli 2010 19:32

Högt upp mot bergets topp går smala vindlande kullerstensgator. Gränder trånga till obefintlighetens gräns. De leds i tunnlar genom väderbitna uråldriga stenhus. Överallt små fönstergluggar överfyllda av prunkande blommor i all världens färger. Här andas luften historia. Varje liten cell i min själ väcks av nyfikenhet. Det finns inte en sten i denna bergsby som inte märkts av tidens tand. Dessa gator har formats av människor från århundraden tillbaka......

Av Kattis - 25 juli 2010 13:00

  


  


Det gäller att ha bunkrat med spel och ritpapper när vädret inte inbjuder till lek och vistelse utomhus!


  


Eller nåt annat som kan ge lite sysselsättning.........


  


Passande bild just nu. Paraply och regnkläder är ett måste en svensk sommar!


  


Tänk att detta väder lämnade vi där hemma.......Där råder ännu samma värme.


Nej, nu får vi stoppa i lite yoghurt i alla barn och fara iväg för att bunkra lite mer ritpapper. Det har plötsligt tagit slut.....

Av Kattis - 25 juli 2010 04:48

Det kanske noterats av några att jag finns med på 'mammabloggar's hemsida. En perfekt sida att leta likasinnade bloggare på. Där finns även möjlighet att lämna betyg och kommentarer till de bloggar man läser. Då kan man få en uppfattning kring läsarnas åsikter på alla olika bloggar. Så om ni känner er manade är det hjärtligt välkommet att betygsätta mig där, så ser jag hur jag gör mig bland alla övriga ordtumlare....

Av Kattis - 25 juli 2010 04:30

Regnet vräker ner och tankarna fullkomligen virvlar runt i takt med de förmodade vattenforsarna utanför husvagnen. Vid tretiden rusade någon desperat uppmärksamhetstörstande kille förbi campingen i ett vansinnigt illvrål. Och sen dess är jag vaken.... Jag har legat och vridit mig i jakt på sömnens inkallningsposition, men det är helt fruktlösa försök. Så då har jag provat att tysta magens vargahunger med ett par smörgåsar och en stunds mys i soffan med Poker. Men det gav ingen utdelning det heller..... Så nu ligger jag i sängen och klappar lilla 'gubben i lådan' istället, knodden i magen sover minsann och vill inte alls umgås i denna arla morgonstund. Får väl se om han sover lika gott nattetid efter att ha kommit ut på andra sidan? Längtar väldigt efter min lilla bebe nu. Han är faktiskt välkommen ut....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards