En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Kattis - 22 juli 2010 22:35

Väntar i check-in-körfältet. Blickar ner mot den tjusiga infarten. Stora vackra flaggor som vajar i vinden och ett receptionshus helt i glas.

Detta är en camping i topplistans övre skikt. Fem stjärnor och höga graderingsstaplar inom alla områden.


Jag vänder ögonen mot själva campingområdet på andra sidan häcken och gunnebostängslet. Jag känner hur jag greppar tag om mina nerver och aktivt lugnar mig själv. 

Detta är inte en camping jag skulle sätta fem stjärnor på..........


Till slut rullar vi in genom grindarna och jag håller kartan i högsta hugg. Här gäller det att navigera! Med ett ekipage på femton meter vill jag inte se att vi råkar köra lite fel.

Jag kopplar om stressen inför denna hysteriska camping till ett äventyr i komisk tappning. Jag börjar fnittra. Herre min skapare vad med folk!

Det springer barn, hundar, föräldrar med vagnar och cyklar och gud vet allt....överallt!


Det går ganska långsamt framåt. 

Vägar leder in åt alla håll och alla är de enkelriktade. Tack och lov. Vad gjorde man annars.

Till sist hittar vi de två platser vi fått tilldelade. En till oss och en till vännerna.

Vi har fått två hörntomter, vilket fick mig att utropa ett litet hurra....till att börja med. 

Sen, väl på plats, inser både jag och Rolle att hur i hela fridens namn ska vi komma in bakom alla andra längst in vid staketet!?

Med ett ekipage i vår storlek går det liksom inte att bara smyga förbi.......


Meningen är att det enligt kartan ska gå en sorts "brandgata" i ett U, med campingplatser runt. Men vi kan inte se någon sådan. Det ligger husvagnar överallt!


Men min otrolige navigatör till karl lyckas finna ett kryphål. 

Han klarar av att trixa fram vårat åbäke, tack vare en för tillfället tom plats, runt björkarna och bakom hela skiten och ut till vår hörna.

Jag fattar inte var han tog sitt körkort, men inte är det något jag skulle grejat i alla fall! Inte ens med ett litet Gisebo-släp.......


Så nu står vi här.

Och vännerna dök också upp till slut, med sitt tält.

Och jag måste verkligen erkänna att trots att hela husvagnen får en stunds vaggning då och då, av de passerande tågen (!), så är jag glad att vi fick den platsen vi fick. 

För fy i h...... att behöva ligga mitt i smeten. Det är sånt röj vid campingkärnan nu att jag hellre lyssnar till tåg och biltrafik än till alla gapande ungdomar och barn.



Men något jag allvarlig funderar på att ordna, sisådär för mig själv, är en alternativ statuslista av campingar. För denna skulle hamna långt ifrån fem stjärnor i min bok!

Kan inte begripa hur den fått ihop alla dem?!

Går det bara efter antal elplatser och på hur länge receptionen är öppen?

För visst, den är stor och har hur många platser som helst.

Det finns flera servicehus och lekplatser, shoppar och restauranger. Äventyrsgolf och massor av aktiviteter.


Men trivsel och charm saknar den helt. Det är ju inte mysigt för fem öre!


Så vad i hela fridens namn gör vi då här?!

Jo, som sagt aktiviteter var det ju gott om. Det stora badhuset, med alla sina forsar och kanor, ska besökas. Lek och bus landet ska tas i belägring och mamma vill en tripp till city......


Och med goda vänner blir väl allt ett nöje, eller?


Ja, med goda vänner kan kanske till och med Gustavsviks camping i Örebro bli en trevlig upplevelse.........

Av Kattis - 22 juli 2010 12:27

Det går tungt uppför backarna. Vår kära 'Bettan' känns aningens trött. Sverige är rätt fullt av berg och dalar märker man när det också ska släpas på en husvagn där över. Vi har nu alla fått våra magar fyllda med allsköns läckerheter från delikatessdisken på "Gyldene måsen". Den amerikanska snabbmatskedjan är grym när det gäller att kvickt kunna servera, både sig själv och en bunt ungar, en mättande måltid utan att stoppet ska behöva bli för långvarigt....

Av Kattis - 22 juli 2010 07:34

En bil kör förbi helt nära. Jag hör steg i gruset utanför. Klockan är inte ens åtta, men människor har redan börjat röra på sig. Igår kväll plockade vi ner och ihop vårt lilla busskurstält och rensade alla våra prylar. Vi ser alltid till att vara färdigpackade kvällen innan avfärd. Det är skönt att bara kunna göra barnen och oss själva iordning, äta frukost, koppla på vagnen och sen dra iväg.... Nu bär det av mot en gemensam campingupplevelse med vännerna hemifrån. Kul för de äldsta grabbarna att få träffa sina kompisar igen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards