En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Stick och sticka

Av Kattis - 20 juli 2010 20:31

Jag tar klivet ner i vattnet och förvånas väldigt av att den vanliga kylchocken uteblir. Vattnet är inte alls kallt. Ser skylten på väggen som visar att temperaturen håller 30 grader! Jisses vilket lyxbadhus.


LIlle D somnade i bilen på vägen hit och är inte särskilt glad i hågen över att plötsligt befinna sig på badet. Men det går över om en stund, det är bara att vänta ut.

Jag sätter mig på trappan som sluttar väldigt svagt ut i poolen.

Si plaskar runt mig med sina puffar på, men lille D vill inte ens se åt sina.

Jag får hålla dem i handen så länge.


Det är ovanligt mycket folk här idag. Det brukar vara så gott som tomt.

Men med tanke på hur vädret är där utanför, är det inte så konstigt att alla tagit sig hit för att åtminstone få bada lite.


Här finns en vattenrutchkana, men inte så extravagant om jag förstår rätt. Barnen får nästan knuffa sig nerför. Fast det är den första vattenkanan de åkt i, så den duger gott.

I nästa vecka ska vi till Örebro och Gustavsvik. Där finns det kanor av annan kaliber. Vi får se om det är någon de alls kan åka i......



For ett varv i byhålan som hör till badorten. Torsby.

Lyckades finna en parkering och fick oss en sväng till de nödvändigaste butikerna som måste besökas. Leksaksaffären..........

Och garnboden, för mamma.

Jag hittade en skaplig bunt med garn till min nästa sjal. Den kommer gå i svagt grålila. Mycket nöjd.

Att få gå in i en riktigt bra garnaffär är som att få kliva in i världens bästa godisbutik för mig. Man blir alldeles nipprig och får mängder med ideér och vill bara få burra ner sig i alla garnhögar......


Så nu ska jag bara få klar den jag håller på med. Så att jag kan börja med nästa.


Igår på stranden satt en mamma med en mohairstickning. Knäpp som jag är kunde jag inte låta bli att gå fram och fråga vad hon stickade.

Det visade sig att hon också stickar sjalar. Men i annan modell, med annat mönster.

Så nu har jag fått lite nya ideér med mönster och upplägg......


Om det nu inte kliar över hela kroppen, så i alla fall i fingrarna.

 
 
annkatrin

annkatrin

21 juli 2010 06:00

Gud vad länge sen jag stickade :( jag har varken stickat eller virkat sen jag började jobba efter fjärde barnet. Nu blev jag lite sugen faktiskt, men hur ska jag få tiden att räcka till det??
Kramiz

http://annkatrin-mindagbok.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards