En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Kattis - 20 juli 2010 21:07




En rullande våg

smeker sig fram

lämnar sitt avtryck

i sanden


Fyller sitt vatten 

i var hålighet

lämnar sitt spår 

där på stranden


Vänder sen just

där den känner bäst

och lämnar sitt märke

vid randen



                         KT 10



Av Kattis - 20 juli 2010 20:31

Jag tar klivet ner i vattnet och förvånas väldigt av att den vanliga kylchocken uteblir. Vattnet är inte alls kallt. Ser skylten på väggen som visar att temperaturen håller 30 grader! Jisses vilket lyxbadhus.


LIlle D somnade i bilen på vägen hit och är inte särskilt glad i hågen över att plötsligt befinna sig på badet. Men det går över om en stund, det är bara att vänta ut.

Jag sätter mig på trappan som sluttar väldigt svagt ut i poolen.

Si plaskar runt mig med sina puffar på, men lille D vill inte ens se åt sina.

Jag får hålla dem i handen så länge.


Det är ovanligt mycket folk här idag. Det brukar vara så gott som tomt.

Men med tanke på hur vädret är där utanför, är det inte så konstigt att alla tagit sig hit för att åtminstone få bada lite.


Här finns en vattenrutchkana, men inte så extravagant om jag förstår rätt. Barnen får nästan knuffa sig nerför. Fast det är den första vattenkanan de åkt i, så den duger gott.

I nästa vecka ska vi till Örebro och Gustavsvik. Där finns det kanor av annan kaliber. Vi får se om det är någon de alls kan åka i......



For ett varv i byhålan som hör till badorten. Torsby.

Lyckades finna en parkering och fick oss en sväng till de nödvändigaste butikerna som måste besökas. Leksaksaffären..........

Och garnboden, för mamma.

Jag hittade en skaplig bunt med garn till min nästa sjal. Den kommer gå i svagt grålila. Mycket nöjd.

Att få gå in i en riktigt bra garnaffär är som att få kliva in i världens bästa godisbutik för mig. Man blir alldeles nipprig och får mängder med ideér och vill bara få burra ner sig i alla garnhögar......


Så nu ska jag bara få klar den jag håller på med. Så att jag kan börja med nästa.


Igår på stranden satt en mamma med en mohairstickning. Knäpp som jag är kunde jag inte låta bli att gå fram och fråga vad hon stickade.

Det visade sig att hon också stickar sjalar. Men i annan modell, med annat mönster.

Så nu har jag fått lite nya ideér med mönster och upplägg......


Om det nu inte kliar över hela kroppen, så i alla fall i fingrarna.

Av Kattis - 20 juli 2010 16:25

Pappa på bushumör gör lekfulla barn. Ikea bjuder nu på kryssning...... Sitter utanför Ica och väntar in Rolle som snabbhandlar. Middag blir idag hemma hos systern, imorgon ska vi träffa morfar.
Av Kattis - 20 juli 2010 10:34

Skrapade knän och blodiga armbågar. Det hör väl sommaren till, eller? De stora grabbarna har redan investerat en del av semesterpengen på wheelers, eller vad de heter. Skor med hjul på..... Det visade sig vara bra mycket svårare att rulla fram än vad någon av oss tänkte sig. Men ett par dagars övning gav genast resultat. Imponerad har jag blivit av deras tålamod! Väntade mig ilsket uppgivande efter en kvart......

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards