En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Kattis - 19 juli 2010 19:40

Sitter på stranden och kurar ihop mig i min skräpiga, gröna munkjacka. Det blåser och är riktigt kallt. Himlen ser allt annat än vänlig ut och i sanden framför mig sitter en mycket ynklig skara barn i baddräkter tillsammans med två välpåklädda simlärare.

Jag känner hur kölden tränger djupt bara jag ser på de bara små barnkropparna. Brrrr.......


Det blir några springlekar och sen ytterligare en stillasittande stund på marken.

Badet uteblir idag. Badet har uteblivit många dagar nu.


De senaste veckorna, hemma i väntan på semestern, var knappt uthärdliga i den tryckande hettan. Vi var tvungna att ta halva dagen genom poolen för att ens stå ut!


Och det har visat sig att det vädret är inte förändrat alls. Samma värme och badvänliga sommarväder är det fortfarande där hemma.

Det är bara vi som lämnat det. Det är vi som tog semestern till annan ort.

En annan kylig, blåsig och alldeles badomöjlig ort........


Tänk att det är samma visa varje år! Kan inte begripa....


Regnet har åtminstone hållit sig undan och molnen har istället låtit solen tränga igenom med ett par strålar då och då. Men det har knappast varit varmt.

Imorgon beger vi oss till det roliga badhuset för att i varje fall få lite badkul.

Kanske vågar något barn ta sig ner för den långa vattenkanan.....

Vem vet, kan hända en och annan flodhäst också ramlar där nerför?!


Råkade se mig i spegeln nu efter duschen.............Åh, fy f-n!

Jag tror min häck är större än hela studsmattan här utanför.

Suck! Jag vet ju att jag gjort denna tillväxtresa fem gånger förr och alltid kommit ner i vikt utan större problem. Men så här i slutet av graviditeten känns kroppen alltid utomjordiskt gigantisk.

Det är inte min kropp liksom.....


Men vad gör det om hundra år...

Som man sår får man skörda. Och jag kommer skörda världens bästa frukt!


----------------------------



Under gårdagens vistelse hos systern med familj kom ett väntat besök.

Hennes barndomskompis som ska gifta sig inom en månads tid. Det var möhippa för en tid sedan och systern tog många roliga bilder som vännen ville se.


Att få träffa denna unga tjej som står inför porten till livet som gift.

Precis på väg att ta de första kliven in i familjebildandet och en spännande framtid full av förväntningar och drömmar.

Det är inte lätt att hålla sina känslor helt från grader av avundsjuka.


Tänk när man var där. Hade allt framför sig. Alla graviditeter och småbarnsår. 

Alla drömmar och spänningarna inför vad som komma skall.

Vad fort det gick!


Detta är min sista graviditet, mitt sjätte och sista barn. Det var mitt mål och nu är det nått.......

Nu har jag några sista veckor som gravid kvar och sen är familjen komplett.


Det är inte utan vemod jag tar avsked från livets period av barnalstring.






Av Kattis - 19 juli 2010 12:09

Carbonara stod på menyn, om ni undrar..... Men självklart skulle Rolle baka muffins exakt samtidigt! Att laga mat för sju personer i ett husvagnskök kan kräva sitt tålamod ibland.
Av Kattis - 19 juli 2010 07:22

Campingen ligger helt tyst och öde. Inne i husvagnen är det lika stilla. Barnen har kommit in i sommarlovstider nu, hemma vaknade de innan tuppen gol sju gånger..... Att ligga vaken och lyssna till tystnaden är så mysigt, som att få ta del av en välbevarad hemlighet. Minns när jag i tioårsåldern vaknade av mullret från mjölkmaskinen då pappa, i ottan, skulle mjölka kossorna. Jag klädde mig och smög raskt ner och ut... Det var bara jag, pappa och kossorna vakna. --- Några av sommarens bästa stunder.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards