En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Kattis - 12 juli 2010 19:43

På den grå handmålade köpmansdisken i köket står vår röda picknickkorg.

Den är fylld med päronfestisar, miniknäcke och simpuffar.

Vi gör oss beredda för ett äventyr......


Imorgon har vi bestämt oss för att prova något vi inte gjort förut. Åka och bada i sjön! Ja, hör och häpna....det har vi inte gjort förut! (Nästan i alla fall)

Att lägga mig på stranden bland alla andra småfeta blekfisar. Nej tack!

Jag vill inte strutta runt i baddräkt eller bikini i ett myller av soldyrkande massor.


Men imorgon ska vi ta och leta reda på en klippa någonstans långt bort där ingen annan kan få plats.

Barnen har spenderat kvällen med att blåsa upp det stora blå flygplanet vi inte rört på flera år. Och en enorm chokladrulle, som aldrig sett dagens ljus.


Ja, det ska bli spännande. Att försöka bada från en klippa med  sex stycken barn på allt mellan två och tio år. Tre av dem är åtminstone helt simkunniga, de andra får väl ha puffar på sig konstant.......


Det hela drogs igång av en ordentlig promenad här på eftermiddagen.

Jag bestämde mig för att för en gångs skull dra ut hela familjen ur huset och få dem i en rejäl röresleomgång. Det känns som om vi inte varit ute ur huset på hur länge som helst......


Men faktiskt helt utan gnäll fick jag allihopa, till och med mormor, med mig.

Somliga cyklade och somliga gick, och det blev varmt, svettigt och aningens tröttsamt för en del av oss.

Inte för att vi gick mer än fyra kilometer, men i denna hettan blir det till flera mil.

Och det var en alldeles slutkörd familj som ramlade in genom dörren.

Vatten hade vi haft med oss, i vad jag trodde var i överflöd, men det var tömt till sista droppen. Två liter gick snabbt åt....


Promenaden tog oss, kunde vi sen konstatera, en hel timme! För fyra km!

Jag sa åt alla överhettade barn att slänga sig i poolen, och gav lite hjälp på traven åt de något försiktigare. Sen hoppade jag i därefter.

Faktum var att det var inte sämre än att även mormor plumsade i kort efter!


Och den otroligt härliga känslan av att efter en rejäl och svettig promenad få kyla ner sig i vattnet, gjorde att man med glädje skulle dra på sig skorna och göra om det ögonaböj!


Då föddes tankarna på att göra som alla andra. Att även vi skulle ta oss till ett allmänt plask i någon sjö i närheten.....




Av Kattis - 12 juli 2010 10:44

Ann-Katrin, du var nyfiken på mina soffor.....
De är verkligen inget speciella, bara en tresitsig och två tvåor.

Men som du säger, det är alltid kul med lite nytt i huset!


  

Nu blev de i en ny färg också. Vi hade beige förut, men den färgen är utbytt till en mycket mer brun nyans. Ljusbrun. 

Det blev jag jättenöjd med! Det bröt av lite mer mot mina benvita väggar.

Ja, väggen på bilden är förstås inte benvit. Det är min klassiska fondvägg. ; )


I hela huset pågår nu ett ständigt pipande. Det går stundvis mig rejält på nerverna...

Det är far och son som varit i farten, som vanligt.

Min gosse nummer två, åttaårige P, är fenomenal på att konstruera olika små uppfinningar och tillverka konstverk av allt möjligt bråte.


Blir det en liten kartong eller låda över liggande någonstans, så kan man ge sig tusan på att den är norpad och med i någon konstruktion inom tio minuter.

Ibland kommer han dock på en idé som han inte riktigt vet hur han ska fixa till.

Då går han till pappa.........


Nu har det blivit.......hmmmm..... ja.....se själva.



  


Den ser ju riktigt läskig ut!

Så nu springs det runt och ska letas reda på den gömda bomben. Innan den smäller, eller piper i det här fallet.


Och det gör den ofta!


Ja,ja. Jag är ju sådan där knäpping som är emot vapen. Mina barn har dock lärt mig att vare sig jag köper tillverkade vapenleksaker eller inte, så fixar de egna.

Så min gräns har väl hamnat där någonstans.

Egentillverkat......okej.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards