En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Kattis - 11 juli 2010 22:10

Jag har hamnat framför fotboll ovanligt ofta nu på sistone. Det brukar normalt bidra till tidigt sänggående för min del. Men ikväll var det tydligen final, och för att kunna känna mig lite med i matchen imorgon när det hela är avgjort, lade jag mig till rätta för att, om inte annat, få min beskärda del av oväsendet. Lyssnar med ett öra och tittar mestadels på min stickning....... Ja, sån gammal kärring är jag! Fast jag blir mycket road och intresserad av det hela när jag klart och tydligt hör att både Fantomen och Gnesta, grannorten, är med på plan ; )

Av Kattis - 11 juli 2010 20:07

Sitter i min nya stora soffa, riktigt bekvämt dessutom.

Alla sofforna står faktiskt på plats och det går att röra sig runt dem. Det blev inte så överdrivet belamrat som jag var rädd för. 

Barnen fick nya stolar till mina gamla små soffbord.

Och deras lilla bordset hämtades av en väninna för ett par timmar sen. Bra med fb!


När Rolle jobbade på förra stället hade vi möjlighet till viss förvaring av några möbler. Bland annat ett soffbord han gjorde i gymnasiet.

Det är stort och förvisso ursnyggt. Välarbetat med fanérläggning, alltså mönster.

Men jag har inte riktigt känt att det passar in i mitt vardagsrum......

Knäppt va?! Hans snygga bord har jag ratat.


Ja, ja. Nu kom det ju hem i och med arbetsplatsförflyttningen i alla fall. Och vart skulle nu det få plats då? Det är så stort att det går inte att gömma i garderoben och för ömtåligt för att bara ställa ner i källaren.

Såååå, det var bara att göra plats i vardagsrummet........


Och då blev ju dominoeffekten att förflytta de gamla soffborden.

Men de är små, så det är lite lättare.

Där fick då småkillarna ett lite tjusigare bord till sitt kök.

Så då krävdes nya lika tjusiga stolar..........


  


Ja, det är inte klokt vad man håller på.

Men det är ju lite kul också.


Av Kattis - 11 juli 2010 12:23

Sakta dras jag ur sömnen av ljudet från skrammel på nedervåningen.

Barnen har börjat ta för sig själva i köket. Plockar fram brödkorgen och gör en kanna juice...... 

Bredvid mig, i sängen, sitter redan lille D och tuggar på en brödskiva.

Han ler så sött mot mig när jag slutligen öppnar mina trötta ögon.


Jag känner hur hela min kropp är klibbig. Härligt! Svettig redan när jag vaknar....

Tittar på termometern i fönstret, 45 grader i solen. Nice!


Börjar dra upp mina knän mot magen och går igenom dagens stretchningsövningar, allt för att minska bäckensmärtan senare under dagen.

Värmen är smått irriterande. Knappt att det går att dra ett djupt andetag.


Snart trillar det in ett par barn till. Och tystnaden passar på att smita ut genom fönstret.

Pappa mumlar något ohörbart ifrån sin hörna av madrassen. Ingen hör vad, men alla förstår poängen. Barnen börjar viska.......


Jag tar med i beräkningen att det kommer krävas ett antal avkylningar i plurret under dagen och bestämmer mig för att ersätta underkläderna med bikinin på en gång.



Går ner och ordnar till ett ordentligt frukostbord och fixar kaffe. 

Ser förstrött in i vardagsrummet och genast börjar tankarna snurra kring hur den nya soffan ska få plats. 

Jag måste nog flytta runt lite, resonerar jag för mig själv.


Som vanligt börjar det krypa i mig och jag vill dra igång direkt.

Men det finns lite annat att greja med först.


Rolle ramlar snart nerför trappan och klagar på möjligheten att sova i ett kokande rum utan syre. Jag kan inte annat än hålla med. Vi behöver ac;n.

Jag går och norpar den genast efter frukost. Den har stått inne hos de äldre, men de tycker att den låter för mycket.

Det kan jag leva med.........


Tar en sväng i tvättstugan för att fylla en korg med kalsingar, de är av någon märklig anledning slut hela tiden.

Tvättstugan, i källarplanet, får mig fast i sitt kyliga grepp. Underbart!

Passar på att plocka ner allt torrt i korgen som ska upp och hänger till och med upp det rena..........Skulle kunna bosätta mig här nere nu.

På vintern krävs nästan jacka på sig när man ska vara där nere, men nu är det så skönt.


Kommer upp till en smårytande pappa som precis plockat undan frukosten, samtidigt som tre barn plötsligt kommit på att de inte ätit än.

Samma visa hela tiden.... Ska man behöva gå runt med mistlur för att deklarera att frukosten är serverad?!


Rätt vad det är står mormor i hallen och min lilla fyrbenta blir som galen. Han far runt, runt, runt och gnäller, skriker och glädjeskäller om varannat.

De är dags för trippen till Ikea.

Det blir Rolle, mormor och äldsta killen R, som drar iväg.

Poker, hunden, står kvar på trappan och ylar. Han gillar mormor........


Varför hunden heter Poker? Han är min royal straight flush! 


Så fick jag äntligen tid för mitt vardagsrumsfixande! Inte!

Lunchen hann faktiskt till och med före.

Slängde in lite gammal pasta med kassler ovanpå i ugnen. Och slängde under tiden ner mig själv i poolen. Åhhhhhh! Varför gör jag inte det hela tiden!?



Till slut fick jag ändå till vardagsrummet och platsen för soffan är gjord.

Det krävdes ett antal flyttningar på vitrinskåpet, pröva här och testa där.

En smal bokhylla åkte ut i köket. Det låter konstigt, men det blev rätt okej.


Efter det här hoppas jag åtminstone på att slippa höra gnäll om dåligt med sittplatser............

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards