En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Kattis - 5 juli 2010 21:32

Ska bara,ska bara......Det är mina ord i ett nötskal.

Planerar byggjobb på övervåningen till hösten, men börjar redan röja utrymmena som måste tömmas. Ska bara - städa lite, eller nåt.....


Det är nog inte lätt att leva med en gravid boplanerare. 

Hela tiden ska det bara röjas, städas och fejas.

Och ofta får den andre parten hjälpa till med något som känns helt meningslöst.


Äh, det blir ju rent och fint i alla fall!


Vattenkrig med vanliga ballonger gav åskådare på morgonkvisten. 

Tog lite foton, men de blir ju sällan bra med barn i farten.


    

Kriget var snabbt avklarat. Det tog säkert fem gånger så lång tid att fylla ballongerna som att ta slut på dem.


Jag såg det som ett sätt att vattna gräset också......

Fast jag fick ta till en rejäl rotblötare efteråt ändå. Det är inte klokt hur gräset blir torrt fort nu. Det blir som att gå på taggar....


Mannen gnällde väldigt när han fick vattenräkningen förra månaden. Den var lite högre än normalt. 

Men sen efter ett par veckor kunde han själv se hur behövligt det var. Nu är det han som påminner mig om att vatttna, vattna, vattna!

När man lagt åtskilliga kronor på ny matta, får man bita i det sura äpplet sen när det ska vattnas.


Appropå det behöver ju äppelträdet också vatten......


Rolle fick ju något knasigt ryck i helgen och betade av massor av saker vi tänkt på lääääääänge. Sen försvann han plötsligt ner i garaget och lämnade bara en kaskad av utkastande prylar efter sig.

Det gällde att hålla sig undan, annars hade en annan också hamnat i stora sophinken ; )

Han kom fram till att ett antal vändor till tippen är en absolut nödvändighet!


Jag är normalt sett den som vill kasta, kasta och slänga allt som inte rörts eller saknats på ett år. Inte spara något bara för att det kanske kan komma till användning om några år när vi plötsligt fått för oss att bygga en €%&€/€% !

Rolle är helt av det andra slaget, tänk om just en sådan här rörbit behövs om tre år. För att något gått sönder eller nåt!?


Men som sagt, i helgen lät det annorlunda!

Plötsligt insåg han att det är bättre att skicka rubbet och börja om från början.

För att kunna få någon ordning och städad reda......


Vilket då fick in mig på samma tankar. 

Passa på att rensa! Släng allt som slängas kan. Skicka ut allt till släpet innan han kommer på snålare tankar.


Nu kommer man inte till tippen hur som helst i det här landet. Det måste bokas in enligt schema. De stänger ju innan jobbet är slut varje dag!

Stängt på söndagar.

Varför är allt man vill göra precis på en söndag, stängt?!

Så nu samlas allt skräp ihop.


Och då kommer nästa problem. Sortering.........

Det ska ju sorteras in i minsta skruv och mutter nu för tiden.

Jag är helt för miljön och att göra vad vi kan för att minska avfallet.

Men det börjar nästan kännas som rena Hitlerfasoner.

Sopkillarna står där i givakt och rusar fram och haffar minsta lilla feltänk.

Och hälften av allt du vill slänga, får du inte!

Förra året högg vi ner tre björkar, därav alla våra mängder med ved, och att försöka släng resterna var omöjligt. 

Rolle fick ta med sig allt hem igen......och sen smyga iväg till någon skog eller nåt och tippa det där.


Och nu pratar jag alltså bara om rötter och grenar. 

Det var visst lite jord på dem!



Av Kattis - 5 juli 2010 10:36

Måndag morgon och gubben borta när ögonlocken öppnas.

Sängen är ändå fullbefolkad av grabbar i storleken mindre.


Solen är och skiner på annan plats idag, så en långpromenad var inte lika smäktande avtuppningsfarlig som vanligt. Skönt!

Vovvens tunga nådde ändock hela vägen ner i marken innan hemkomst.


Nu har jag fem killar i köket i full färd med att fylla ballonger med vatten.......

Får se hur detta slutar. På ett roligt sätt hoppas och gissar jag.

Men jag tror faktiskt regnet kommer blöta ner dem minst lika mycket snart. Det hänger över oss och ger en luft så full av blomdoft att man nästan baxnar.

Klöver.......det är sommar det....


Såg en film igår kväll, en film som passade mig. Som inte vaggade mig till sömns inom fem minuter.

"Just like heaven" med Reese Witherspoon. Den var lagom bra i min smak.

En kille hyr en lägenhet i andra hand och plötsligt kommer den rätta ägaren in och tar honom lite på sängkanten, så att säga.

Hon ligger nämligen egentligen i koma på sjukhuset!

Hmmm.... Hur löser de detta tänkte jag, men det gjorde de förstås.


Det där med spöken och andar är ju rätt stort i sitt lilla liv i skymundan.

Det har det väl alltid varit, genom alla tider.

Men det finns ju enligt forskarna inga som helst belägg för att själen skulle kunna visa sig efter döden. Men bara att säga forskning lyser ju antitroende på allt lite övernaturligt.


Människor finns det däremot i mängder som hävdar sanning i sina upplevelser med det övernaturliga.

Vi har ju till exempel de som känner saker som kommer hända inom en snar framtid eller som kan se bakom det dolda. Det känns inte lika osannolikt för mig.


Min mor hade en väninna som kunde berätta mängder av upplevelser från olika resor och strapatser.

Hon var en gång på en bussresa till något kloster någonstans i Sverige, kommer tyvärr inte ihåg var. Men de gick en guidad tur genom rummen och kom till köket.

Då började en av deltagarna, en kvinna, skrika. Hon pekade på en mur, kanske en vägg eller bänkyta, och sa att det satt en flicka där.


Och sen, en tid efter, hade de faktiskt rivit en bit av den där muren och funnit en flicka sittande där med ett spädbarn.....

Hon hade fått barn utom giftermålet, förmodligen var hon en nunna.


Jag önskar att jag kom ihåg alla detaljer.


Det är väldigt spännande det där. Spöken och annat oförklarligt.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards