En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Kattis - 3 juli 2010 15:25

Mina killar tjänar, som bekant, ihop kulor för att slutligen få ihop till sin vecko/månads-peng. Om det tar en vecka eller en månad är helt upp till arbetsviljan.


Nu har viljan varit stor och pengarna fanns plötsligt i handen på två av gossarna.

Det gav med sig att en tripp till byn var önskad....


Jag tog med mig de två det gällde och for iväg.

Det är alltid lika mysigt med lite njutningsutfärder med någon enstaka av grabbarna.

Vi passade på att inhandla ett par sandaler till äldsta, han som hela tiden växer ur allt!


Och som vanligt, sommartid, var det knökfullt med folk i sportaffären......

Det är en lite lustig känsla att kliva in i en butik, som normalt sett är helt tom, där man alltid är ensam kund och får full service. Och så är det plötsligt fullt med folk, kö till kassan och väntan på hjälp.....


Fast det är ju inte som i storstan i alla fall!


Vi gick sen och mös lite med varsin glass vid ån innan vi tog oss till vårt huvudmål. Leksaksaffären......


    


Där inne blir jag närapå lika mycket köpsugen som barnen.

Tycker det är jättekul att titta på allt roligt lego och alla söta pennor och block.

Nu kom jag att tänka på att lille D inte har någon liten vagn till sin docka.

Jag köpte en billig tygsulky för många år sen, och det blev så välanvänd att den nöttes ut och gick kaputt.


Nu vill jag ju ha en ny till lille D, han springer ju runt med sin stickade docka dagarna i ända. Han skulle säkerligen tycka om att få köra runt dockan i en liten vagn!

Nu hittade jag en superfin.(Jag är inte så bevandrad i dockvagnsdjungeln, så den är säkert inte någon nyhet.) En äkta Brio sittvagn i svart och vinrött. 

Det var liksom lite mer unisex på den än alla skrikrosa med blommor på.....


Fast, den kostade ju då naturligtvis betydligt mer också!

Förra vagnen vi hade köpte jag för 70 kr på någon stormarknad, typ COOP.

Denna kostade 550 kr!


Jag ringde för att rådgöra lite med Rolle......som tvärnitade och väldigt bestämt uttryckte att det absolut INTE var värt över femhundra spänn för en dockvagn till en kille!!


Då blir jag lite komplext. 

Är det mer godkänt att köpa en dyr vagn om man ger den till en tjej?!

Jag vet ju att lille D skulle tycka mycket om den och den skulle bli ordentligt välanvänd. Precis som hos en liten flicka.....


Nog för att jag till en liten tjej, vid närmare eftertanke, skulle gett den som present till jul eller födelsedag. Och det vill jag inte nu. 

Nu vill jag bara ge den lite vid sidan om.

För till födelsedagen vill jag ju ge honom något grabbigt.........

Av Kattis - 3 juli 2010 10:34

Sitter med min kaffekopp ute på altanen och myser.Hör kyrkklockorna ringa och blickar upp mot kyrktornet som skymtar mellan björkarnas skrud.Det är otroligt härligt att bo precis bredvid kyrkan.Att få höra den vackra klangen från klockorna flera gånger i veckan är en själslig näringsdrink, vare sig man tar sig in till koret eller ej.....Min äldsta gosse tog som sin uppgift att klyva och stapla den resterande mängden stockar. Och det har han hunnit göra så gott som innan frukost. Nu har vi en så kallad "dumhög" kvar, sånt som måste huggas per yxa. Och så finns det en hel del kvar av den gamla veden, som vi ska flytta på.....Men med ett gäng arbetsglada gossar kommer det nog gå undan!

Av Kattis - 3 juli 2010 08:09

Samma här......Visst är ved vackert!?
Av Kattis - 3 juli 2010 08:07

Jag är väl otroligt fånig, men jag tycker det enkla är så fint. Det ska förstås på ett litet tak sen.....

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards