En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

En tvättäkta kärring

Av Kattis - 2 juli 2010 12:46

   Inte vår söta vagn, måste jag dock erkänna....



Snart drar vi iväg!

Jag har redan börjat smygpacka och fylla skafferiet med diverse torra matvaror.

Jag har också sett till att fixa mig ett projekt innan semestern, nya gardiner till vagnen. Har man inget att göra, så går det lätt att hitta på nåt! 

Det är som att jag måste ha ett projekt minst på gång hela tiden.....


För de flesta av mina pågående arbeten är tyvärr sådant som jag konstant behöver behöver hjälp av Rolle med. Och det är sååååå irriterande!

Men jag är för feg för att ställa mig med motorsågen. Dumt nog....

Ni är säkert massor av rejäla brudar där ute som lätt skulle dra igång en sån.

Men inte jag, inte......


Och inte heller riva den väggfasta garderoben hos killarna, ger jag mig på.

Rädd för att göra något knasigt och få en argsint make efter mig.

Jag är livrädd att riva så det blir fult på väggen bredvid......

Inte ens tar jag mig upp med alla barnen till Ikea för att inhandla de nya garderoberna!

Men det känns faktiskt lite övermäktigt att få med mig tre stora garderober, in i bilen går de ju inte, och alla barnen. Särskilt som den tjockis jag är......; )


Jag låter som en riktig fjolla?!


Är ni bra på att ta tag i större grejer själv?


Bygga staket fixar jag och målning är min del av renoveringen.

Klyva ved och stapla är min melodi. Men inte röra den läskiga sågen....


Alla mina räddhågsna tillbakadragningar gör att jag den största delen av projektet står i väntan.

Väntan på att Rolle sågar upp stockarna, så jag kan klyva.

Väntan på att Rolle bygger ihop vedskjulet, så att jag kan stapla.

Väntan på att Rolle river garderoben, så att jag kan städa.

Väntan på att Rolle tar hem garderoberna, så att jag kan bygga ihop dem.


Det är helt sjukt egentligen!


Men vad ska jag göra......



      


Målning är inte så lite det heller.....






 
 
annkatrin

annkatrin

2 juli 2010 13:52

Tack för informationen om påsen, den är jag dörädd för. På måndag ska jag tillbaka till läkaren, vet inte om dom kollar med kamera då, eller om jag får remiss till sjukhuset. Jag fortsätter hoppas att det inte är så, att dom har fel ;)
Vilken mysig husvagn ;)
Kramiz

http://annkatrin-mindagbok.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards